Ford Romania anunta noua strategie de retail, care se bazeaza pe programul Rabla, trade-in, programul Prima Masina, oferte financiare si lansarea a cinci modele noi pe piata auto romaneasca. Despre productia unui al doilea model la fabrica din Craiova nici nu se pune problema in 2015-2016.

Modele noi Ford in 2015

Ford are in plan anul acesta lansarea a cinci modele noi, crossover-ul Ford EcoSport in luna iunie, urmat de noul Ford C-Max, apoi noul model sport Ford Mustang (foto 2) care va ajunge in showroom-uri in iulie, iar in toamna, modelele Ford S-Max si Ford Galaxy. Modelul fabricat la Craiova Ford B-Max, a carui asamblare a fost lansata la jumatatea anului 2012, ar putea si el primi un facelift curand.Ford Mustang

Al doilea model Ford la Craiova nu mai devreme de 2017

Alaturi de Ford B-Max, ar putea fi produs un al doilea model la fabrica din Craiova, posibil crossover-ul Ford EcoSport (foto1), dar nu mai devreme de anul 2017. "Ford va ramane cu siguranta in aceasta tara cu productia, nu vrem sa reducem investitia. Vrem sa fim aici, dar in acest moment nu avem informatii oficiale privind lansarea celui de-al doilea model. Vedem multe zvonuri, dar nu le putem confirma. Fabrica din Craiova ar deveni mai profitabila prin lansarea unui nou model, dar nu mai devreme de 2017", a afirmat Valerio Brenciaglia, noul director general al Ford Romania.

Fabrica Ford izolata din lipsa autostrazilor

Desi fabrica de la Craiova are teoretic o capacitate care poate ajunge la 300.000 de masini pe an si 350.000 de motoare, in realitate acest lucru nu ar fi posibil din cauza lipsei infrastructurii. "Daca am produce la capacitate maxima in Craiova, pe poarta fabricii ar intra zilnic 240 de camioane si ar iesi 240 de camioane cu masini. Un camion cu masini ar iesi pe poarta fabricii la cinci minute, in conditiile de fata tot traficul ar fi blocat. Nu se poate, nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe caile ferate. Daca incarcam un tren cu masini, primul pod deja se darama. Cei de la Ford Europe nu pot intelege de ce la sapte ani de la investitiile de la Craiova, Romania nu are o autostrada catre Europa. In Portugalia, autoritatile au construit o autostrada de 300 de km intr-un an cand Ford a investit intr-o uzina", a declarat Zoltan Brassai fostul sef Ford Romania, cooptat in echipa Ford Europa.

Lipsa infrastructurii genereaza costuri suplimentare cu transportul masinilor, ingreuneaza livrarile, inclusiv pe cele ale furnizorilor, si impiedica cresteri de productie la uzina din Craiova. Furnizorii trebuie sa vina la uzina cu o zi inaintea productiei fiinda risca sa aiba intarzieri din cauza lipsei autostrazilor, iar lucrul asta genereaza costuri suplimentare. In Romania, viteza medie a camionului este de 30 km/h. Transportul unei masini de la Craiova pe calea ferata este cu 50 de euro mai scump decat naval, iar pe sosea cu 80-100 de euro.

Licitatii publice in stil romanesc

Felul in care sunt organizate licitatiile publice in Romania dezavantajeaza compania Ford, care nu a reusit macar o data sa prezinte o oferta, acestea sunt gandite pentru alte marci auto. "Nu vrem sprijin financiar, insa am vrea sa avem sanse egale la licitatiile pentru sectorul public unde prezenta noastra este aproape de zero. Nu putem intra in licitatii, nu ajungem nici macar sa ne prezentam ofertele. Nu am putut intra cu vehiculele noastre la Drumuri si Poduri, fiindca au fost scrise la milimetru conditiile pentru o anumita marca. Politia are un parc auto de 20.000 de unitati. Daca jumatate dintre ele ar fi B-MAX, uzina de la Craiova ar avea mai mult de lucru", a mai spus Zoltan Brassai.

Constructorul auto Ford a anuntat la inceputul lunii martie ca aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajati ai uzinei din Craiova vor parasi fabrica in baza unui program de incetare voluntara a relatiilor de munca ce viza initial 680 de salariati. Pentru a evita concedieri, Ford a decis introducerea unui program de lucru redus in uzina.

Ford a deschis Compania Nationala de Vanzari din Romania in august 2010, la doi dupa ce a preluat fabrica din Craiova unde compania a investit pana in prezent peste un miliard de euro in productia de vehicule si motoare. Anul trecut, Ford a inregistrat o crestere record a vanzarilor in Romania de 41,57% comparativ cu anul anterior si o cota de piata de 8,21%, rezultate care au plasat compania pe locul 3 in topul celor mai bine vandute marci auto din tara noastra.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri