Verdictul pune capat unui proces care a adus in centrul atentiei modelele mai vechi de SUV-uri ale Chrysler, la care rezervoarele de carburant pot lua foc in cazul in care vehiculele sunt lovite din spate, relateaza Wall Street Journal. Juratii au constatat, dupa ce au deliberat mai putin de doua ore, ca producatorul auto este vinovat pentru moartea copilului, relateaza Mediafax.

SUV-ul Jeep Grand Cherokee, fabricat in 1999, a luat foc din cauza unei scurgeri de carburant din rezervorul pozitionat dupa axul posterior al vehiculului, in urma unei coliziuni din spate provocate de o camioneta. Producatorul Jeep-ului, Chrysler, a fuzionat intre timp cu grupul italian Fiat si se numeste FCA US, parte a grupului Fiat Chrysler Automobiles.

Potrivit juriului, compania "a actionat neglijent, fara sa ia in considerare vietile umane in proiectarea si vanzarea modelului Jeep SUV si fara sa avertizeze ca vehiculul poate reprezenta un pericol". Un purtator de cuvant al Fiat Chrysler si-a exprimat dezamagirea in legatura cu acest verdict, precizand ca producatorul auto va lua in considerare un apel la aceasta decizie.

Producatorul auto a sustinut ca vina pentru moartea copilului o poarta soferul camionetei, care a lovit Jeep-ul cu o viteza atat de mare incat rezervorul Jeep-ului nu avea cum sa reziste. Potrivit avocatilor companiei, Jeep-ul indeplinea standardele fenderale de siguranta pentru rezervoarele de combustibil, la momentul in care a fost fabricat.

Citeste si:

In 2013, compania a acceptat sa recheme 1,56 de milioane de SUV-uri Jeep Grand Cherokee si Liberty, fabricate in perioada 1993-2007, pentru a remedia problemele legate de pozitia rezervoarelor. Juriul a impus Chrysler plata unor daune de 120 de milioane de dolari pentru viata copilului si alte 30 de milioane de dolari pentru durerea si suferinta acestuia, dupa ce a decis ca vina apartine Chrysler in proportie de 99% si 1% soferului camionetei care a provocat accidentul.

Verdictul ar putea atrage mai multa atentie asupra modelelor mai vechi de SUV-uri ale Chrysler, asociate la un moment dat de autoritatile de reglementare cu decesul a 51 de persoane.

Fiat Chrysler a reusit deocamdata sa evite atentia atrasa de General Motors cu rechemarile legate de senzori de aprindere defectie, precum si de producatorul japonez de air bag-uri Takata. Cele doua companii au fost amendate de autoritatile de reglementare, iar reprezentantii acestora au fost audiati in Congres si la Departamentul de Justitie, din cauza problemelor de siguranta ale vehiculelor.