Intrebat, miercuri, la Cluj-Napoca, intr-o conferinta de presa, care ar fi proiectele prioritare de infrastructura rutiera, Ioan Rus a spus ca printre acestea se numara autostrazile Pitesti - Sibiu, Iasi - Targu Mures, dar si Comarnic – Brasov, scrie Mediafax.

"Avem cateva obiective, cum ar fi Pitesti - Sibiu, Comarnic - Brasov, Iasi - Targu Mures, dar si lucruri noi, Bacau - Brasov, Pitesti - Craiova, apoi continuarea a tot ce inseamna Culoarul IV Pan European, vorbim de continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania. Autostrada Comarnic - Brasov o vom incepe in acest an, suntem in negocieri cu Banca Europeana de Investitii, cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de solutionare. Ce pot sa spun este ca in acest an aceasta autostrada va incepe. Suntem in negocieri strategice, adica o facem din fonduri europene sau ca si concesiune", a spus Rus.

In ceea ce priveste autostrada Sibiu - Pitesti, ministrul Transporturilor a spus ca acest proiect are o problema legata de contestatiile depuse. "A castigat cineva licitatia pentru studiul de fezabilitate, s-a contestat, acum se analizeaza contestatia. Ne ucide birocratia asta cu contestatiile. Avem un alt exemplu, centura Bacaului s-a castigat acum doi ani si a castigat-o cineva. Altcineva a contestat si doi ani ne-a tinut in justitie, iar la final justitia a dat castig de cauza celui care a castigat licitatia. S-au pierdut doi ani, dar si bani. Ne incurca si legislatia privind achizitiile publice", a afirmat Rus.

Citeste si:

Ioan Rus a vizitat, miercuri, lotul 4 al santierului autostrazii Turda - Sebes, impreuna cu comisarul european pentru politici regionale, Corina Cretu. La inceputul anului 2014, CNADNR a incheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiune de lucrari publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov. Lungimea autostrazii este de 53,22 kilometri.

Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care patru ani constructie si 26 de ani operare si intretinere, iar valoarea estimata pentru lucrarile de proiectare si constructie este de 1,828 miliarde euro (fara TVA). Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov a fost amanat de mai multe ori. Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Autostrada este impartita in cinci sectiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Busteni (16,3 km), nodul rutier Busteni pana la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal pana la nodul rutier Rasnov (15,2 km) si nodul rutier Rasnov pana la Cristian (5,4 km).