Cu doazeci de ani in urma, cand Volvo inregistra 400.000 de unitati vandute anual, tagetul era ca in urmatorii ani acestea sa ajunga la 600.000 de unitati. In anul 2004 s-au inregistrat cele mai bune vanzari din toate timpurile: 456.000 de unitati. In 2005 si 2006 vanzarile au inceput sa scada. In timpul celor doua decade competitorii germani, BMW, Mercedes-Benz si Audi si-au dublat vanzarile. Cu alte cuvinte, Volvo a omis pur si simplu expansiunea brand-urilor paremium.

Arp planuieste sa realizeze un produs care sa acopere nevoile unei game largi de clienti. Acest lucru va duce la o suma mare de bani, reprezentang cheltuielile de marketing. Dupa lansarea modelului C30, Volvo va intra in segmentul masinilor premium, piata care are un ritm accelerat de dezvoltare in Europa. Oportunitatea pentru marirea volumului de vanzari este cat se poate de clara. Cu ajutorul unor face-lift-uri si a altor modele noi, in urmatoarele 12 luni cel mai vechi model Volvo va fi XC 90, lansat in 2002.

La sfarsitul decadei Volvo va introduce modelul XC 50, versiunea mai mica a modelului XC 90. Arhitectura XC 50 va fi apropiata de cea a modelului V50.