Numarul de autovehicule vandute in primele sapte luni ale acestui an de constructorul auto francez Renault SA pe piata din Europa Occidentala a fost mai mic cu 9,5 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut, informeaza Rompres, citand un articol aparut joi in cotidianul francez "La Tribune".

Citand date provizorii, "La Tribune", informeaza ca in perioada ianuarie-iulie 2006 vanzarile de autovehicule Renault in Germania au inregistrat o scadere anuala de 11,5 procente, aceeasi tendinta fiind inregistrata pe piata din Spania (in scadere cu 16,5 procente) si Marea Britanie (in scadere cu 23,7 procente).

Informatiile nu au fost confirmate si de grupul Renault, insa miercuri un purtator de cuvant de la Renault a declarat pentru Reuters ca numarul total de autovehicule vandute de la inceputul anului si pana in prezent este mai mic comparativ cu anul trecut. Potrivit sursei citate, acest lucru reflecta decizia grupului de a renunta la vanzarile neprofitabile catre operatorii de parcuri auto, pentru a se concentra pe vanzarile catre consumatorii individuali si recurgerea la stimulente penru a creste vanzarile pe o piata competitiva.

Anul trecut, pe piata romaneasca livrarile de autoturisme Renault s-au dublat comparativ cu 2004. in total, in 2005, compania Renault Nissan Romania a vandut 23.865 de autoturisme si vehicule utilitare Renault si 2.127 de autovehicule Nissan. Pentru 2006, compania si-a stabilit obiective prudente de vanzari pentru anul 2006, dupa evolutia spectaculoasa din 2005 a pietei auto romanesti.