Dupa ce a fost concediat de BBC, Jeremy Clarkson a primit in ultima luna mai multe oferte de lucru din partea unor posturi TV din Rusia, precizeaza contactmusic.com. Potrivit publicatiei americane The Hollywood Reporter, fostul prezentator al emisiunii "Top Gear" s-ar afla in negocieri avansate in aceasta perioada pentru a interpreta un rol intr-un viitor film de comedie rusesc. Armen Manasaryan, unul dintre producatorii filmului "Kot v sapogah", a prezentat acest proiect organizatiei guvernamentale ruse cu rol de finantare a productiilor cinematografice, Cinema Fund. El a spus: "Oferim rolul unui personaj strain lui Clarkson. Nu ne-a dat inca un raspuns definitiv. Suntem in negocieri", scrie Mediafax.

Proiectul cinematografic reprezinta o adaptare moderna a povestii "Motanul incaltat" si descrie felul in care un tanar din zilele noastre este transformat in motan. Nu este cunoscut deocamdata rolul pe care ar urma sa il interpreteze Jeremy Clarkson. Producatorii au anuntat deja o parte a distributiei, in care vor figura doi tineri actori in plina ascensiune - Konstantin Kryukov si Aglaya Shilovskaya.

Aceasta este cea de-a doua oferta de lucru pe care Jeremy Clarkson, in varsta de 55 de ani, a primit-o din partea unei companii din Rusia, dupa demiterea sa de catre BBC. Luna trecuta, postul de televiziune rusesc Zvezda, detinut de Ministerul Apararii din aceasta tara, i-a facut o oferta asemanatoare, insa starul britanic nu a raspuns deocamdata. "Inca analizeaza oferta", a declarat pentru The Hollywood Reporter un purtator de cuvant al acelui post TV. Jeremy Clarkson a fost concediat din functia de prezentator al emisiunii "Top Gear" in urma unei altercatii cu producatorul Oisin Tymon.

Decizia managerilor grupului BBC a generat un val proteste in randul fanilor emisiunii "Top Gear", iar peste 1 milion de persoane au semnat o petitie online care solicita grupului BBC sa il repuna in functie pe Jeremy Clarkson. Incidentul, care s-a produs intr-un hotel din North Yorkshire, ar fi avut loc din cauza faptului ca serviciile de catering angajate de producatorii emisiunii "Top Gear" nu ar fi furnizat prezentatorilor preparate calde dupa o zi de filmari in conditii dificile. Dupa o ancheta interna, desfasurata in martie, directorul general al BBC, Tony Hall, a confirmat faptul ca grupul media britanic nu va reinnoi contractul cu Jeremy Clarkson.

Citeste si:

In cel mai recent editorial al sau din Sunday Times, Jeremy Clarkson a dezvaluit faptul ca medicii l-au anuntat ca avea "probabil" cancer cu doua zile inainte de acea altercatie. Jeremy Clarkson spunea ca incidentul a avut loc "in cea mai stresanta zi dintr-o cariera de 27 de ani petrecuti la BBC". De asemenea, celebrul prezentator a spus: "Alti oameni, afectati de stres, se descurca mai bine decat am facut-o eu". Ulterior, Jeremy Clarkson a spus ca a primit rezultatele analizelor, iar suspiciunea de cancer a disparut. Emisiunea "Top Gear" va reveni anul viitor pe micile ecrane intr-un nou format, iar grupul BBC nu exclude posibilitatea ca acest show TV de succes sa fie prezentat de o femeie.

Jeremy Clarkson a dezvaluit recent ca pregateste deja un alt show TV

"Mi-am pierdut «copilul de suflet», dar voi crea un altul", a scris prezentatorul britanic in editorialul sau din saptamanalul Sunday Times. "Nu stiu cine va fi celalalt «parinte» si nici cum va arata «bebelusul», dar nu pot sa stau pur si simplu acasa, organizandu-mi albumul cu fotografii", a adaugat Jeremy Clarkson. Potrivit bbc.com, este de asteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate si populare programe difuzate in Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, sa continue si fara Jeremy Clarkson.

Jeremy Clarkson este celebru pentru remarcile sale explicite si atitudinea acerba impotriva conceptului de "corectitudine politica". Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, dupa ce a fost acuzat ca a folosit o expresie rasista in timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lunga de momente controversate - intens comentate si criticate - in care a fost implicat starul britanic.

Dupa suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzata de BBC, in Marea Britanie. La randul lor, Richard Hammond si James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat sa mai realizeze acest show fara Jeremy Clarkson. Totodata, o serie de show-uri live programate in Marea Britanie si care se desfasurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.
Pe de alta parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an dupa renuntarea la Jeremy Clarkson, dupa cum a relatat recent dailymail.co.uk.

BBC Worldwide, "bratul comercial" al corporatiei BBC, castiga o suma estimata la 50 de milioane de lire sterline pe an din vanzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel international. Acest show este difuzat in 214 tari din lume (inclusiv in Romania, n.r.). In plus, BBC Worldwide castiga milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editata de asemenea in mai multe tari din lume, dar si din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" si care sunt realizate atat in Marea Britanie, cat si in strainatate. Acestora li se adauga vanzarile de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".