Analisti economici, la care se face referire intr-un articol din La Tribune, comenteaza ca o alianta intre cele doua companii europene ar putea fi mai usor realizabila, fiind bazata pe un grad mai mare de compatibilitate intre profilurile celor doua companii.

Grupul Ford si-a anuntat de ceva vreme intentia de a fuziona cu o alta companie, intr-o incercare de a se redresa dupa pierderile majore suferite pe piata americana din cauza scaderii cererii pentru camionete si masini sport. La randul sau, compania Renault a suferit pierderi importante in primele luni ale acestui an, iar presedintele Ghosn a anuntat un plan de reducere de preturi la vanzare si de introducere de modele noi, in incercarea de a imbunatati performantele pe urmatorul an.

Beneficiul principal al unei aliante Ford-Renault ar rezulta din faptul ca intre modelele produse de cele doua firme nu exista prea multe suprapuneri.

Citeste si:

In schimb, un obstacol in calea aliantei ar putea fi pretentia Renault de a detine un pachet mare de active la Ford, intrand in competitie cu familia Ford care detine in prezent 40% din voturile din Consiliul de Administratie.

Anul acesta, vanzarile Renault in vestul Europei au scazut in total cu 9,5%, informeaza La Tribune. Cele mai mari pierderi au fost inregistrate in Marea Britanie, unde s-au facut cu 23,7% mai putine tranzactii, in Spania, unde scaderea a fost de 16,5% si in Germania, cu 11,5%.
Motivul principal invocat de companie este ca Renault a decis sa se concentreze pe vanzarile catre persoanele fizice, abandonandu-le pe cele mai putin profitabile catre comerciantii en gros.