Cota de piata a Dacia in Germania era de 1,4% la finalul lunii aprilie, similara cu cea din martie. In luna aprilie, vanzarile Dacia pe piata germana au crescut cu 5,1%, la 4.510 autoturisme, cota de piata fiind de 1,5%. La nivelul pietei germane a avut loc o crestere de 6,3% in luna aprilie, la 291.395 de autoturisme inmatriculate, scrie Mediafax.

Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de autoturisme noi in primele patru luni au fost inregistrate de marcile Jeep, de 87,7%, la 4.569 unitati, Mitsubishi, de 70,1%, la 10.889 unitati, si Smart, de 49,4% , la 12.835 unitati. Chevrolet a inregistrat in schimb o scadere de 94,9% a vanzarilor, la 223 de autoturisme, Jaguar de 22,3%, la 1.344 unitati, si Lancia de 10,9%, la 352 unitati.

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut cu 0,8% in primele patru luni, la 34.729 autoturisme, conferind marcii o cota de piata de 3,3%. In aprilie, vanzarile marcii Renault au crescut cu 17,9%, la 11.822 autoturisme, cota de piata fiind de 4,1%. Vanzarile liderului de piata Volkswagen au crescut cu 10,8% in primele patru luni, la 231.719 autoturisme, cota de piata a marcii fiind de 22,1%. In aprilie, livrarile VW au avansat cu 3,5%, la 62.661 autoturisme.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati. In Franta, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au scazut cu 9,8% in primele patru luni ale acestui an, la 35.766 unitati, inregistrand cel mai puternic declin in randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 5,6%, la 648.087 de unitati.