Premierul prezinte o solutie si pentru proiectul autostrazii Comarnic-Brasov, adaugand ca, dupa gasirea acestei solutii, membrii Guvernului se pot retrage "in glorie".

Premierul l-a felicitat pe ministru pentru ca, in minivacanta de 1 Mai, soferii care au plecat spre litoral nu au mai fost obligati sa astepte mult timp pentru plata taxei de autostrada, dar a aratat ca a fost aglomeratie pe DN1, pe drumul spre statiunile montane, si a cerut o solutie pentru proiectul autostrazii Coamrnic-Brasov, scrie Mediafax.

"Acum, insa, s-a stat pe DN1 si va astept, dupe se aproba Master Planul, cu solutia pentru Comarnic-Brasov, ca asta a mai ramas, si dupa aia putem sa ne retragem in glorie", i-a spus Ponta ministrului. In urma cu trei saptamani, premierul Victor Ponta afirma ca autostrada Comarnic-Brasov nu poate fi realizata fara un consens politic. In februarie, Ministerul Transporturilor anunta ca statul vrea sa gaseasca un model financiar mai eficient in raport cu bugetul si sa atraga finantare de la institutii financiare internationale pentru autostrada Comarnic-Brasov, iar discutiile cu consortiul selectat vor continua pana in aprilie.

Premierul ceruse in ianuarie ministrului Transporturilor ca, pana in 15 februarie, sa fie decisa semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii sau rezilierea procedurii, aratand ca nu se mai poate astepta. La inceputul anului 2014, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a incheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrari publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov. Lungimea autostrazii este de 53,22 kilometri.

Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani constructie si 26 de ani operare si intretinere, iar valoarea estimata pentru lucrarile de proiectare si constructie este de 1,828 miliarde euro (fara TVA). Statul ar fi platit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov timp de 30 de ani daca ar fi avut banii, insa adaugand costurile de finantare, suma urca la 8,45 miliarde euro.

Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov a fost amanat de mai multe ori. Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), a renuntat la contract.

Autostrada este impartita in cinci sectiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Busteni (16,3 km), nodul rutier Busteni pana la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal pana la nodul rutier Rasnov (15,2 km) si nodul rutier Rasnov pana la Cristian (5,4 km).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri