Rus a precizat, joi, in cadrul Comitetului Executiv al PSD, la solicitarea liderului de partid, premierul Victor Ponta, ca, in pofida scrisorii adresate de parlamentarii opozitiei Comisiei Europene pentru desecretizarea Master Planului, documentul este de mult timp pe site-ul ministerului de resort si a fost discutat si aprobat in unanimitate in comisia parlamentara pentru transporturi, relateaza Mediafax.

Ministrul Rus a admis ca au existat o intarziere in a raspunde observatiilor Comisiei Europene la faptul ca Guvernul a alocat suplimentar 7 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructura de transport, intarziere cauzata de demisia fostului ministru al Finantelor Darius Valcov, dar a precizat ca raspunsurile la toate observatiile Comisiei au fost trimise in cele din urma in timp util.

Rus l-a asigurat pe Ponta ca in Master Plan se regasesc "la loc de cinste" proiectele Pitesti-Sibiu, Bucuresti-Brasov sau Iasi-Tg. Mures, moment in care presedintele CJ Vrancea, Marian Oprisan, a cerut ca "loc de cinste" sa fie si culoarul XIX de transport, pentru a permite dezvoltarea judetelor din Moldova.

Ponta a arata si el ca Sibiu-Pitesti si Iasi-Targu Mures sunt prioritati absolute ale Guvernului. "Tara noastra o sa aiba in sfarsit un Master Plan de Transport, o sa aiba trecute acolo prioritati absolute si Sibiu-Pitesti si Iasi-Tg. Mures. Nu stiu daca asta o sa-l convinga pe Adomnitei, sau cum il cheama, dar pe oameni normali la cap o sa-i convinga", a spus liderul PSD.

Miercuri, comisarul european pentru politici regionale, Corina Cretu, a transmis deputatilor din Comisia de Transporturi si Infrastructura o scrisoare in care ii asigura ca agreeaza solicitarea acestora ca Master Planul de Transport sa fie supus consultarii tuturor partidelor parlamentare si societatii civile. In scrisoare, comisarul UE precizeaza ca documentul nu este inca finalizat, iar cele mai recente discutii dintre autoritatile romane responsabile si serviciile Comisiei s-au concentrat pe utilizarea unui numar limitat de criterii obiective pentru prioritizarea proiectelor, strategia de implementare a proiectelor si evaluarea strategica de mediu.

Citeste si:

"De asemenea, am reiterat recomandarea ca, atunci cand este finalizat Master Planul de Transport, sa fie supus unui proces corespunzator de consultare a tuturor partilor interesate din societatea romaneasca, ca, de exemplu, unei dezbateri si aprobari in Parlamentul Romaniei. Deoarece Master Planul de Transport este un document national, pregatit de autoritatile romane, va invit ca pentru mai multe detalii, inclusiv pentru a obtine documentele care alcatuiesc Master Planul, sa va adresati Ministerului Transporturilor, care, am convingerea, le va pune la dispozitia membrilor Parlamentului", mai transmite comisarul european.

In scrisoarea transmisa, in luna aprilie, catre Comisia Europeana, deputatii au reclamat faptul ca nu au primit informatii din partea Ministerului Transporturilor, in pofida solicitarilor, si au cerut sprijinul comisarului UE pentru a convinge Guvernul sa ii consulte la elaborarea documentului.

Master Plan-ul de transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro), 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro), 2.883 kilometri reabilitati de cale ferata (10,7 miliarde euro), 1.001 kilometri de linii de cale ferata cu viteze sporite (274,1 milioane euro).

Sunt prevazute, printre altele, investitii la porturile Constanta (865,3 milioane euro), Galati (110,7 milioane euro), Drobeta Turnu Severin (20,2 milioane euro) si aeroporturile Bucuresti - Henri Coanda (668,9 milioane euro), Timisoara (111,5 milioane euro), Cluj-Napoca (131 milioane euro) si Iasi (93,5 milioane euro).