Intrebat la Digi 24 daca supraacciza pentru autostrazi a fost un proiect bun sau unul esuat , Ponta a raspuns :"Nu a fost un proiect bun, pentru ca nu am reusit sa deblocam procedurile si sa investim efectiv banii. Ne-a ajutat insa la un spatiu fiscal. Ca sa poti incepe o procedura, trebuia sa arati ca ai banii, altfel Comisia Europeana si FMI spuneau foarte clar nu".

El a asigurat ca in acest an si anul viitor isi va concentra "majoritatea energiilor" asupra proiectelor de infrastructura, scrie Mediafax. De la 1 aprilie 2014, a fost introdusa o acciza suplimentara pentru carburanti de 7 eurocenti pe litru, avand ca efect cresterea cu 0,41 lei/litru a pretului la benzina cu plumb si fara plumb, motorina si petrolul folosit drept combustibil pentru motor (kerosen).

In urma protestelor transportatorilor, Guvernul a decis ca, pentru motorina, transporatorilor sa le fie returnat, trimestrial, 4 centi din acciza de 7 eurocenti, pe baza facturii de achizitionare a carburantului.

Acest sistem, prin care transportatorii primesc inapoi o parte din acciza introdusa din aprilie, va fi mentinut timp de cinci ani, pana la 31 martie 2019. La momentul introducerii acestei accize, premierul Ponta afirma ca banii astfel obtinuti vor fi folositi pentru lucrari de infrastructura rutiera.