Desi este dotat si cu scaun pentru sofer, cei care conduc acest autovehicul pot opta pentru functia de condus autonom prin intermediul unui computer cu care vine echipat.

Sistemul “Highway Pilot”, asa cum a denumit constructorul german Daimler functia de condus autonom, utilizeaza un proces complet bazat pe o camera si un radar care mentin camionul pe pista si ii adapteaza viteza si directia. La momentul actual, sistemul de transport inteligent nu permite manevre de depasire si nu poate face ca autovehiculul sa isi schimbe banda pe care ruleaza.

Daimler a adaptat sistemul Highway Pilot dupa modelul Active Cruise Control, disponibil pe camioanele Mercedes-Benz Actros, si pana acum a fost testat pe mai mult de 16.000 de kilometri in Germania.

Citeste si:

Consumul de carburant scade cu pana la 7% prin condusul autonom

Un mare avantaj al condusului autonom este acela ca este consumat mult mai putin combustibil decat atunci cand camionul este condus de catre om. Potrivit unui studiu al companiei de consultanta Frost & Sullivan, un condus autonom al unui autovehicul de mare tonaj poate reduce consumul de carburant cu pana la 7%.

Camionul prezentat de catre Daimler se afla inca in stadiul de concept, insa este un punct important pe harta viitorului condusului fara sofer.