"Sunt dealeri care acum functioneaza in procedura de insolventa cu sanse mici de a respecta planul de reorganizare. In momentul expirarii perioadei stabilite prin lege vor fi putine companii care isi vor putea relua activitatea in mod normal," considera Mircea Placinta, directorul general al Cybernet Auto Center, dealer VW, Audi in judetele Bacau si Neamt, precum si Skoda in judetul Neamt.

Dealerul din Bacau se asteapta anul acesta la vanzari in urcare cu 15-20% fata de anul 2014, dupa ce in primele trei luni ale anului livrarile pentru marcile pe care le are in portofoliu au crescut intre 10 si 142%. Cea mai mare crestere a fost pentru brandul german premium Audi (17 unitati, +142%), urmat de VW (45 unitati, +55%), VW autovehicule comerciale (11 unitati, +22%), Skoda (11 unitati, +10%). Pentru masini rulate, comercializate sub marca Das Weltauto, in primul trimestru vanzarile au urcat cu 12% fata de 2014, la 58 de unitati.

Dupa primele trei luni, vanzari in urcare fata de 2014 a inregistrat si cel mai mare dealer Nissan, Badsi. In primul trimestru, livrarile de masini noi au fost cu 9% mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2014. "Bazandu-­ne pe debutul programului Prima Masina si pe continuarea Remat, am putea preconiza o crestere de aproximativ 13% fata de 2014. Aceasta crestere poate fi argumentata si prin analiza evolutiei primului trimestru, cand nu am beneficiat de aceste oportunitati. In ultima perioada, conditiile de creditare au devenit mai relaxate, iar parcul auto din Romania are nevoie de revigorare, luand in considerare invechirea datorata crizei financiare", a declarat Bianca Bolea, specialist marketing Badsi.Badsi

Clientii in 2015 vin la dealer cu temele facute

"Clientul a devenit mult mai bine informat fata de anii trecuti, negociaza concomitent cu mai multi dealeri pentru a obtine discounturi cat mai ridicate. Fenomenul poate fi considerat pozitiv prin faptul ca noul client are o idee mult mai bine conturata despre ceea ce doreste: motor, optiuni, design. In final, daca dealer­ul reuseste sa se departeze de vanzarea clasica si sa abordeze consultativ clientul cu o infrastructura de servicii vanzare si post vanzare care sa ii satisfaca nevoile, se diferentiaza de concurenta fara sa­-si sacrifice marja", mai spune managerul Badsi.

In prezent, clientii pun pret pe siguranta si consum, design si dotari, spune dealerul Cybernet Auto Center: "designul interior/exterior, revolutia pe sistemele de navigatie/asistenta sofer, siguranta si consumul sunt factori cheie in alegerea produsului. Clientul este mai bine informat, compara marcile, cunoaste concurenta si cauta cea mai buna oferta. Culege informatii in special de pe internet (forumuri auto, site-uri auto de specialitate)."

Service-ul multimarca, pe lista multor dealeri auto

Din ce in ce mai multi dealeri de masini noi incep sa primeasca in service si modele ale altor marci decat cele pe care le reprezinta, astfel ca in curand ne vom putea repara masina in cel mai apropiat service. "Cu scopul de a creste incarcarea, efectuam insa si pentru alte marci operatiuni de mentenanta, service tren rulare, reglaje geometrie directie si reparatii caroserii. Cu siguranta si alti dealeri vor adopta aceeasi solutie in incercarea de a creste numarul de treceri prin service," a adaugat Mircea Placinta.Badsi

De 7 ani, Badsi serviseaza si alte marci decat brandul Nissan. "Badsi este service autorizat Nissan cu peste 22 de ani de experienta, iar de peste 7 ani servisam orice marca auto. In prezent ne concentram pe segmentul clientilor retail, bazandu­-ne pe crearea unei relatii sincere si deschise, bazate pe comunicare. Migrarea catre segmentul de service multimarca tine de politica fiecarui dealer. Este posibil ca unii dealeri de masini sa opteze in urmatorii 3 ani pe o crestere a vanzarilor provenita din trecerea la service multimarca. Totusi, nu trebuie omis riscul de a pierde identitatea in randul clientilor fideli si dificultatea de a diferentia brandul ca si service multimarca, " mai spune Bianca Bolea.

Citeste si:

In 2015, Badsi isi propune dezvoltarea business­-ului prin eficientizarea proceselor si perfectionarea serviciilor de mobilitate, inglobate in pachete avantajoase pentru a salva timpul si efortul clientului. Aceste pachete includ servicii de preluare/predare a autoturismului de la domiciliul sau biroul clientului, masina la schimb, vizualizarea masinii pe rampa prin monitorizare online si gestiunea auto prin reamintirea lucrarilor de mentenanta si a incheierii politelor RCA si CASCO.

Cititi si La 25 de ani conduce cel mai mare dealer Nissan: o piata de interes pentru noi sunt masinile electrice.

La 25 de ani conduce cel mai mare dealer Nissan

La 25 de ani conduce cel mai mare dealer Nissan