Vicepresedintele executiv al companiei pentru regiunea America de Nord, Kevin Kennedy, a declarat intr-o declaratie publicata inaintea unei audieri intr-o comisie a Camerei Reprezentantilor ca Takata s-a angajat sa renunte la productia acelui model de dispozitiv, relateaza Automotive News, scrie Mediafax.

Acel tip de dispozitiv este numai unul dintre multiplele modele acoperite de campania de rechemari care include aproape 34 de milioane de vehicule piata americana, din cauza riscului de explozie la declansare. Takata are cunostinta de 67 de cazuri de rupere a acelor dispozitive, aparute la vehicule aflate in circulatie, a spus Kennedy.

El a precizat ca rechemarea in service pentru inlocuirea airbagurilor soferilor va avea loc in patru etape, urmand sa aiba prioritate regiunile cu umiditate ridicata, unde riscul deteriorarii dispozitivelor de umflare este mai mare. Circa 17,6 milioane de vehicule fabricate de Honda, BMW, Chrysler, Ford si Mazda sunt incluse in campania de inlocuire a dispozitivelor de umflare a airbag-urilor soferilor. In cazul airbag-urilor pentru pasageri, rechemarile vor avea loc in trei campanii, una nationala si doua regionale, pentru zonele cu umiditate ridicata.

Potrivit informatiilor furnizate de Takata Administratiei Nationale pentru Siguranta Traficului, campania de inlocuire a airbagurilor pentru pasageri acopera vehicule produse de Chrysler, Daimler Trucks, Ford, General Motors, Mitsubishi, Nissan, Subaru si Toyota. Takata, cu sediul in Statele Unite, a anuntat ca va inlocui airbagurile la un total de 33,8 milioane de vehicule din SUA, fabricate de 11 producatori auto importanti. Toate acele vehicule au dispozitive de umflare a airbag-urilor care pot explota si proiecta schije metalice in soferi si pasageri. La nivel mondial, Takata trebuie sa inlocuiasca airbagurile de