Dacia a inregistrat in primele cinci luni o cota de 1,5% pe piata din Germania. In luna mai, vanzarile Dacia in Germania au inregistrat un declin de 17,1%, la 4.064 autoturisme, conferind companiei o cota de 1,6%. Pe ansamblul pietei germane, inmatricularile au scazut in luna mai cu 6,7%, la 256.385 de autoturisme, scrie Mediafax.

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut cu 2% in primele cinci luni, la 42.996 unitati si au conferit marcii o cota de 3,3%. In luna mai, vanzarile marcii Renault au scazut cu 6,9%, la 8.267 autoturisme, cota de piata fiind de 3,2%.

Vanzarile liderului de piata Volkswagen au crescut cu 7,7% in primele cinci luni, la 287.504 autoturisme, cota de piata a marcii fiind de 22%. In luna mai, livrarile VW au scazut cu 3,8%, la 55.785 autoturisme. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de autoturisme noi in primele cinci luni au fost inregistrate de marcile Jeep, de 79,3%, la 5.721 unitati, Mitsubishi, de 73,2%, la 14.530 unitati, si Smart, de 49,4%, la 16.209 unitati.

Chevrolet a inregistrat in schimb o scadere de 93,8% a vanzarilor, la 291 de autoturisme, Jaguar de 21,5%, la 1.673 unitati, si Honda de 12,4%, la 8.398 unitati. Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. Vanzarile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati. Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au scazut cu 9,9% in primele cinci luni ale acestui an, la 42.549 unitati, inregistrand cel mai puternic declin in randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 3,8%, la 791.143 de unitati.