"Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar daca nu e gata autostrada. In cazul in care autostrada Pitesti-Nadlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scadea cu cinci ore, la care adaugam alte cinci ore reduse pentru distanta de la Pitesti la Constanta. In total am castiga zece ore de transport", a spus Maure, la aniversarea a zece ani de activitate al Alliance International Logistic Network de la Mioveni, scrie Mediafax.

El a spus ca Dacia mai poate astepta cativa ani pana cand autostrada Pitesti-Sibiu ar fi gata. "Dacia mai poate astepta cativa ani pana cand autostrada va fi construita, iar dupa aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil ca lucrarile la autostrada vor incepe in 2017, iar pana in 2020 va fi gata. Pot exista si intarzieri de unul-doi ani pana la finalizarea lucrarilor, dar nu vom pleca", a completat Maure.

Deputatul Mircea Draghici, care este si consilier al premierului Victor Ponta, a precizat ca in luna iunie CNADNR va semna contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, fost presedinte Dacia, a declarat ca nu va renunta la criticarea autoritatilor pana cand nu va circula pe austostrada Pitesti-Sibiu.

"Eu nu cer o autostrada pentru Renault-Dacia, ci pentru transportul comercial, deoarece el se face de luni pana vineri pe Valea Oltului, iar viteza comerciala este de 25-30 de kilometri pe ora, iar asta nu e performanta. Domnule Draghici, de mine nu scapati pana nu merg pe autostrada Pitesti-Sibiu. Va blestem sa mergeti pe Pitesti-Sibiu si sa prindeti un convoi de camioane pe Valea Oltului si sa pierdeti o ora si jumatate in plus pe drum", a spus Stroe.

Centrul logistic de la Mioveni al producatorului auto a livrat peste 10 milioane de metri cubi de piese in cei zece ani de activitate, acestea echivaland cu 5,2 milioane de vehicule, a anuntat, joi, directorul directiei logistice, Stefan Gaibu. Alliance International Logistic Network (AILN) este cea mai mare platforma logistica a grupului Renault la nivel mondial.

Citeste si:

AILN a livrat anul trecut 1,7 milioane de metri cubi de piese, iar de la Mioveni pleaca in fiecare saptamana 600 de camioane si 1.600 de containere. Piesele de la Mioveni ajung la 17 uzine-client din cadrul aliantei Renault-Nissan. AILN lucreaza cu 541 de furnizori, dintre care 90 sunt din Romania. La centrul logistic al Dacia lucreaza 330 de persoane, iar investitia totala in cei zece ani de activitate a fost de 24 de milioane de euro.

Nicolas Maure a declarat ca AILN realizeaza aproximativ 25% din cifra de afaceri a grupului Dacia, respecitv un miliard de euro pe an. "Exporturile AILN reprezinta 2% din exporturile Romaniei. Capacitatea centrului este de 2,2 milioane de metri cubi, dar daca va fi nevoie, avem capacitatea de crestere. Centrul e construit pe o suprafata de 36.000 de metri patrati si mai avem teren disponibil pana la 150.000 de metri patrati", a explicat Maure.

Automobile Dacia, detinuta de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din Romania, inregistrand anul trecut o cifra de afaceri de 4,24 miliarde euro, in crestere de la 4,16 miliarde euro in 2013. Vanzarile Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piata fiind in continuare Franta, cu aproape 105.900 unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,2%.