Motorizarile diesel sunt 2.0 litri 163 CP si 180 CP, iar cele pe benzina sunt 2.0 litri 200 CP si 240 CP, precum si 3.0 litri 340 CP. Jaguar XE este singurul model din segmentul sau care utilizeaza o structura monococa, construita preponderent din aluminiu. Aceasta structura extrem de robusta, si totodata usoara, impreuna cu suspensia fata cu brate duble triunghiulare si suspensia punte spate multi-link sunt elemente fundamentale pentru dinamica inovatoare a modelului XE.

Motorul supraalimentat de 3.0 litri V6, pe benzina, motor imprumutat de la multi-premiatul Jaguar F-TYPE, varianta XE S este capabil sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 5,1 secunde. Jaguar XE, utilizeazand intensiv aluminiul, este primul model dezvoltat pe baza noii arhitecturi modulare Jaguar Land Rover. Ampatamentul lung de 2.835 mm si pozitia joasa a scaunelor ii confera proportii ideale si un profil aerodinamic.Jaguar XE

Sistemul de tractiune All Surface Progress Control (ASPC) – dezvoltat in baza experientei de decenii in off-road Jaguar Land Rover – poate restabili in numai cateva secunde tractiunea prin control electronic in situatiile in care aderenta la suprafata de rulare este scazuta, indiferent de vreme. Tehnologia de proiectie laser permite sistemului Head Up Display sa genereze imagini clare si cu un contrast ridicat (spre exemplu detalii despre viteza si navigatie), care raman vizibile chiar si in lumina directa a soarelui.

O camera video stereo este montata in spatele oglinzii retrovizoare pentru a oferi o imagine 3D a drumului: aceste date de mare precizie sunt folosite de functii precum franarea autonoma de urgenta si sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare. XE este si primul model Jaguar echipat cu Servodirectie Asistata Electric, reglata pentru a oferi un raspuns instantaneu, cu un consum de energie scazut, comparativ cu sistemele hidraulice.