Comisia Europeana a amenintat ieri constructorii de automobile ca, in cazul in care angajamentelor voluntare de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) nu vor fi respectate, nu va ezita sa recurga la reglementarea acestei probleme.

Obiectivul pe care si l-au asumat voluntar constructorii auto este ca in jurul anilor 2008-2009 sa se ajunga la un grad mediu de poluare de 140 grame de CO2 pentru fiecare kilometru parcurs. Comparativ, in anul 2004 automobile comercializate in Europa de constructorii europeni emiteau, in medie, 161 de grame de CO2 pe kilometru, cele produse de constructorii japonezi 170 de grame de CO2 pe kilometru si cele produse de firmele sud-coreene 168 de grame de CO2 pe kilometru.

"Ne asteptam ca industria auto sa-si respecte aceste angajamente. in caz contrar, Comisia nu va ezita sa inlocuiasca morcovul cu un bat, ceea ce s-ar putea traduce prin adoptarea unei reglementari", a precizat preluat de Rompres Gregor Kreuzhuber, purtator de cuvant al Comisarului european pentru industrie, Guenter Verheugen.

Autovehiculele detinute de persoanele particulare sunt responsabile pentru aproximativ 10 la suta din emisiile de CO2 ale Uniunii Europene, care la semnarea protocolului de la Kyoto s-a angajat, la randul sau, ca pana in anul 2012 sa-si reduca emisiile de gaze cu efect de sera la un nivel inferior cu opt procente fata de cel din 1990. Trebuie precizat insa ca acest angajament este valabil pentru cele 15 "vechi" state membre UE si nu include si cele zece "noi" state membre care au aderat la UE in 2004.