"Am solicitat prestatorului sa inceapa cu sectoarele mai putin dificile, loturile 1 si 5 (Sibiu-Boita si Curtea de Arges-Pitesti, n.r.), astfel incat implementarea proiectului sa se realizeze cat mai repede. In aceste conditii, lucrarile efective la autostrada Sibiu - Pitesti ar putea incepe in 2016. Acest proiect a fost identificat in Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel inchizandu-se Coridorul IV Pan European, Nadlac - Constanta", a declarat intr-un comunicat directorul general al CNADNR, Narcis Stefan Neaga.

Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri de Coeziune (85%) si bugetul de stat (15%).

CNADNR a anuntat la finele lunii mai ca va semna contractul cu asocierea romano-italiana, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a respins contestatia formulata de firmele Romair si Dongbu (Coreea de Sud).

La inceputul lunii martie, premierul Victor Ponta a declarat ca a fost anuntat ca catre ministrul Transporturilor de la acea data, Ioan Rus, ca rezultatul licitatiei pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu-Piesti a fost contestat imediat dupa atribuirea contractului, insistand astfel pentru schimbarea legislatiei achizitiilor.

"Domnul Rus mi-a dat o veste buna si una proasta. Vestea buna e ca s-a dat castigatorul pentru studiul de fezabilitate la Pitesti-Sibiu. Vestea proasta este ca imediat s-a depus contestatie", a spus atunci Ponta.

Citeste si:

In luna februarie, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea - Tecnic Consulting Engineering contractul de 29 milioane lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti, cu o lungime de circa 120 km.

Contractul are o durata de 17 luni si implica realizarea de studii de trafic si privind alternative de traseu, investigatii de teren, activitati de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu si modelul financiar, precum si pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.

Contractul este impartit in cinci sectiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boita (lotul 1) si Curtea de Arges - Pitesti (lotul 5), studiul trebuie realizat in maximum cinci luni, iar pentru celelalte sectiuni perioada de livrare a studiului este de pana la 12 luni.

Autostrada Sibiu - Pitesti, una din cele mai asteptate din Romania, a figurat in prima varianta a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind incadrata ulterior, in urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostrada, necesitand o investitie estimata de 1,67 miliarde euro.