"Confirmam in mod cert ca suntem interesati sa achizitionam uzina (...). Ne-am declarat deja interesul pentru fabrica de la Craiova in cateva randuri. Ne vom continua planul de afaceri si vom evalua situatia dupa ce guvernul roman va demara procesul de privatizare", a declarat pentru NewsIn, Todd Nissen, purtator de cuvant al Ford of Europe. El a adaugat ca Ford e multumita de faptul ca guvernul roman a incheiat un acord cu partea coreeana, dar a precizat pentru NewsIn, ca, deocamdata, Ford nu da detalii suplimentare despre planurile sale legate de Romania, pentru a nu furniza informatii contracandidatilor.

General Motors, liderul mondial in productia de automobile, a confirmat la randul sau ca va participa la licitatie. "Am trimis intr-adevar o scrisoare de interes, dar nu vom spune mai multe acum, fiindca intai vrem sa discutam cu guvernul roman", a declarat, directorul de Comunicare al GM pentru Europa Centrala si de Est, Marc Kempe.

El a adaugat ca daca ar da prea multe detalii despre intentiile General Motors, ar pune in pericol sansele companiei sale la licitatie. Kempe nu a dorit sa comenteze discutiile pe care Nick Reilly, directorul executiv al GM-Daewoo din Coreea, le-ar fi purtat cu Renaul-Nissan si Ford, pentru a obtine confirmarea ca productia de motoare si cutii de viteze va continua la Craiova, indiferent de identitatea noului proprietar.

Cel mai vechi pretendent la achizitionarea uzinei din Oltenia este grupul Renault-Nissan, care a trimis o scrisoare de interes inca din toamna anului trecut, pentru a obtine informatii suplimentare despre facilitatile de productie.

"Renault examineaza toate posibilitatile de marire a capacitatii de productie pentru Logan in special in Romania. (...) Renault a vizitat de mai multe ori fabrica Daewoo pentru a face o evaluare, dar e inca devreme pentru a sti ce va urma", a declarat pentru NewsIn atasatul de presa al Renault-Nissan, Axelle de Ladonchamps. Ea a adaugat ca scrisoarea trimisa autoritatilor romane nu poate fi considerata o oferta preliminara, insa a confirmat ca grupul ramane interesat de fabrica.

Pe langa cei trei constructori auto s-a mai aratat interesati de preluarea Daewoo Craiova si un al patrulea producator, Chery Automobile din China.

Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit ieri controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania.

Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo).

Ministrul Economiei, Codrut Seres, a declarat ca procesul de privatizare va demara cel mai tarziu la jumatatea lui decembrie. Potrivit lui seres, intr-o anexa a contractului de preluare, partea coreeana si-a asumat acoperirea unor datorii in valoare de aproximativ 530 milioane de dolari. "Este putin probabil sa apara si alti creditori care sa ceara ca Daewoo Craiova sa le plateasca sume suplimentare fata de aceste 530 de milioane de dolari. Parerea mea este ca un astfel de lucru nu se va intampla", a afirmat ministrul.

Semnalele ca uzina ar putea fi reprivatizata au urcat vanzarile Daewoo in iulie, acestea atingand un maximum istoric lunar de 4.177 de unitati. Dupa primele sapte luni, vanzarile de automobile produse la fabrica de la Craiova au ajuns la 13.717 unitati, in comparatie cu 14,697 vandute in perioada similara a anului trecut. Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.