Proiectul urma sa fie derulat de un consortiu format din companiile, Vinci, Strabag si Aktor.

"Ofertantul declarat castigator (asocierea Vinci-Strabag-Aktor, n,r,) nu a reusit sa obtina implicarea institutiilor financiare internationale (BEI, BERD, IFC etc.) in finantarea proiectului de concesiune. Pe de alta parte, in ipoteza unei finantari acordate exclusiv de finantatori privati, costurile de finantare pentru realizarea proiectului ar creste", arata CNADNR, intr-un comunicat, citat de Mediafax.

Un alt motiv care a stat la baza acestei decizii a fost prezentarea publica a proiectului, care "a generat o puternica reactie negativa, mai ales in privinta costurilor prezentate".

Citeste si:

Tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov este impartit in cinci sectoare.

"Sectoarele 1 si 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Brasov, cu o lungime totala de aproximativ 10 km, la care se adauga si drumuri de legatura) vor fi scoase la licitatie, cu finantare de la Bugetul de Stat. Pentru sectoarele 2, 3 si 4, care reprezinta partea cea mai dificila a proiectului, va fi scoasa la licitatie actualizarea studiilor geotehnice, cu finantare de la Bugetul de Stat. In paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt in lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic si Busteni. Dupa finalizarea SF-urilor vor fi scoase la licitatie lucrarile de constructie, cu finantare de la Bugetul de Stat", mai arata CNADNR.