"Trebuie sa continuam cu inlocuirea masinilor vechi. S-a discutat despre programul «Prima masina», dar pentru aceasta trebuie sa gasim solutii de creditare pentru persoanele fizice. Stim cu totii ca, de la criza din 2008, oamenii au devenit reticenti in a-si lua credite privind bunurile durabile. Pentru ei trebuie sa gasim solutii de prelungire a ratei de rambursare si de reducere a dobanzilor. Trebuie sa-i convingem pe utilizatori ca este mult mai bine sa-si cumpere o masina noua, in loc de una veche, atat in ceea ce priveste costul, cat si siguranta si impactul asupra mediului", a spus Maure.

Oficialul Dacia a participat, alaturi de alti reprezentanti ai societatilor comerciale franceze care activeaza in Romania, la o serie de intalniri de afaceri cu potentiali investitori din Franta pe piata romaneasca.

El a afirmat ca si-ar dori ca 20% din productia de la Mioveni sa fie vanduta pe piata interna si doar 80% sa mearga la export.
"Anul trecut am produs 338.593 de automobile. Vrem sa stimulam piata interna, care din pacate nu vinde. Piata auto din Romania ne-am dori sa fie la 100.000-200.000 pe an. Am vrea ca 20% din productia de la Mioveni sa fie vanduta pe piata din Romania, asta ar insemna aproximativ 60.000 de masini, daca ne-am mentine cota de 30%", a completat Maure.

Seful producatorului auto a precizat ca o reducere a TVA cu cinci puncte procentuale, de la 24% la 19%, ar ajuta Dacia sa-si mareasca vanzarile de pe piata interna.

"Un TVA de 24% se situeaza peste media europeana. Ne-ar ajuta daca aceasta taxa ar scadea. Acum trebuie sa vedem care este capacitatea economiei nationale de a suporta aceasta reducere din punct de vedere al echilibrului. Pe noi ne-ar ajuta sa ne crestem aportul de vanzare pe piata interna", a conchis Maure.

Citeste si:

Conform Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, persoanele fizice pot achizitiona un autoturism nou prin contractarea de credite garantate de stat in procent de maxim 50%, costul finantarii avand o marja maxima de 3% peste indicele ROBOR la 6 luni (ROBOR 6M), iar durata de creditare este de cinci ani.

Pot beneficia de program persoanele care la data solicitarii creditului au varsta minima de 18 ani si care nu au mai detinut in proprietate un autoturism nou, nu inregistreza restante la plata altor credite bancare si nu au obligatii de plata restante la bugetul general consolidat.

Potentialii beneficiari trebuie sa dispuna de un avans de minimum 5% din pretul de achizitie al autoturismului, care va fi asigurat printr-o polita de asigurare de tip CASCO, pe toata durata de valabilitate a garantiei. Autoturismul acumparat prin program trebuie sa indeplineasca cel putin cerintele minime ale standardului Euro 5, iar pretul de achizitie nu depaseste 50.000 de lei , la care se adauga TVA, dupa caz. Imprumuturile vor reprezenta maxim 95% din pretul de achizitie al masinii cu TVA.

Finantatorii inscrisi in program sunt BCR, BRD, CEC Bank, Alpha Bank, ING Bank, RCI Leasing Romania IFN, Porsche Bank Romania, CREDITCOOP, IFN Comsig Leasing S.A., Mercedes-Benz Leasing IFN S.A., Banca Romaneasca, Banca Transilvania si Intesa SanPaolo Bank.

Programul Prima Masina are un plafon de 350 milioane lei pentru anul 2015, in vederea emiterii de garantii pentru achizitionarea de autoturisme noi.