"Costul muncii in industria de automobile e de 4,9 euro pe ora. Avem cel mai mic cost al muncii pe salariat de 7.700 de euro pe an. E un argument solid pentru care ar trebui facute investitii in Romania. Din pacate, vom ramane pe ultimul loc pentru multi ani de acum incolo in ceea ce priveste nivelul de salarizare", a spus Stroe.

El a aratat ca sunt peste 600 de companii si circa 203.000 de angajati, nivel "departe" de potentialul real pe care il ofera piata romaneasca.

Anul trecut, cifra de afaceri a sectorului auto din Romania a fost de 18 miliarde euro, din care fabricarea de componente a fost de 12,6 miliarde euro, reprezentand aproximativ 12% din PIB-ul Romaniei.

Stroe a participat, alaturi de reprezentanti ai mai multor societati comerciale franceze care activeaza in Romania, la o serie de intalniri de afaceri cu potentiali investitori din Franta pe piata romaneasca.

"Cel mai important castig al evenimentului de azi (marti - n.r.) este atragerea si sosirea in Romania a altor investitori francezi de toate categoriile. Ajutorul de stat este pentru investitii de peste 10 milioane de euro. Nu imi ramane sa spun decat ca 53,1% din fondurile alocate intre 2007 si 2013 au fost orientate catre industria de automobile. Sunt conditii favorabile ale companiilor franceze sa-si dezvolte afacerile in Romania. Parcul national este de sase milioane de automobile. Daca Romania ar mai avea doua-trei sectoare de acest fel, altul ar fi nivelul general care ar ajunge si la cetateanul din strada", a completat Stroe.

Citeste si:

Intrebat daca un al treilea producator auto si-ar dori sa intre pe piata din Romania si sa deschida o fabrica, Stroe a raspuns: "Sper sa nu avem si al treilea rateu, asta inseamna ca doua am avut".

In ceea ce priveste sistemul de depistare a accidentelor auto eCall, presedintele ACAROM a mentionat va trebui implementat pe toate autoturismele din Romania in doi ani.

"Avem cei mai grozavi specialisti in IT. In doi ani va deveni obligatoriu eCall, telefonul acela in caz de accident. Sunt echipamente care trebuie puse pe acest parc national. Nu poti sa faci niste investitii ultra-sofisticate, pentru ca trebuie sa tii cont de capacitatea celui care e la volan. Omului trebuie sa ii pui la dispozitie un buton, dar care are in spate o munca foarte inginereasca. IT-stii nostri pot face asta", a subliniat Stroe.

Constantin Stroe s-a aratat deranjat ca, in ciuda programului "Prima masina", inmatricularile de masini vechi sunt de peste sapte ori fata de cele noi.

"In primele cinci luni din 2015, la o masina nou inmatriculata, discutam de 7,3 masini second hand. Devine un non-sens sa discutam despre reimprospatarea parcului national, daca pe de o parte noi punem fonduri sa incurajam vanzarile de automobile noi, iar pe de alta parte sa intre automobile second hand in Romania. Nu asa vom stimula productia interna a celor doi constructori", a explicat Stroe, care a precizat ca, pana in 2021, la nivel mondial se vor produce 106 milioane de autoturisme pe an, fata de 89 de milioane in 2014.