Versiunea online a publicatiei germane Auto Motor und Sport realizeaza astazi o scurta avanpremiera a modelelor pe care Volkswagen le va prezenta la Salonul de la Paris.

Germanii incep cu Cross Golf, model care urmeaza linia Cross Polo si care va fi destinat publicului tanar al celor de la VW. Bazat pe Golf Plus, Cross Golf va avea o garda la sol ridicata cu 15 centimetri iar partea centrala a grilei scutului anterior va fi construita din aluminiu. Evident, schimbarile se vor axa pe adaptarea caroseriei si a trenului de rulare pentru rularea pe teren accidentat. Jantele de serie de 17 inch pot fi schimbate optional cu unele de 18 inch iar elementele de la interior vor fi asortate cu nuanta caroseriei. Incertitudinile persista inca in ceea ce priveste partea tehnica. Cel mai probabil, modul va dispune de utlima generatie a sistemului de tractiune 4-Motion. Motoarele vor fi aceleasi pe care le putem regasi si in dotarea lui Golf Plus, de la cel de 1.4 litri si 80 de cai pana la propulsorul 2.0 FSI de 150 CP. Transmisie DSG va fi disponibila pentru oricare dintre versiuni.

Urmatorul model pe lista VW pentru Paris este Touran, cel care va dispune de o parte frontala modificata si inspirata din cea a lui Eos. Pe de alta parte, grupurile optice frontale vor fi construite pe baza tehnologiei LED, asa cum sunt cele ale lui Golf si Golf Plus. Sistemul de parcare automata va fi disponibil cel putin ca element optional la circa 500 de euro.

Citeste si:

Daca despre Iroc am mai vorbit, ultimele informatii legate de viitorul Scirocco arata ca sub capota acestuia va aparea, la lansarea din primavara, noul 1.6 TSI de 150 de cai cu turbina si compresor volumetric care se afla in ultima faza a dezvoltarii. Acelasi Scirocco va dispune de un 2.0 TFSI de 240 de cai si de un 3.6 FSI de 280 de cai, ambele cuplate la transmisia DSG. Mai tarziu este prevazuta lansarea unui motor cu cinci cilindri de 2.5 litri si 300 de cai putere.

Touareg va primi un facelift, versiunea modificata urmand sa intre pe pietele europene in primavara anului viitor. Noi elemente interne, noi echipari, noi blocuri optice (tehnologia LED isi va face simtita prezenta si aici), modificari in partea frontala si modificari de design pentru imbunatatirea liniei aerodinamice. Trecand la motorizari, cel mai important propulsor pare noul turbodiesel V6 HDI de 3.0 litri (230 CP si 500 Nm) care va aparea mai tarziu pe Passat (in 2009) si pe Scirocco. Celelalte motoare de care va dispune noul Touareg vor fi cel cu cinci cilindri de 2.5 litri (174 de cai), cel de 5 litri V10 TDI cu puterea adusa la 330 de cai si cel de 3.0 litri V6 TDI de 224 de cai. Celelalte motoare pe benzina (3.6 V6 FSI/280 CP, 4.2 V8 FSI/350 CP – imprumutat de pe Audi Q7 - si 6.0 W12) raman optionale.

In sfarsit, Volkswagen ne va prezenta la Paris noul Passat R36, in versiune berlina si Variant. Lansarea acestei versiuni este prevazuta pentru luna mai a anului 2007. Caroseria va primi elemente estetice “nervoase”, jante de 18 sau 19 inch, scaune sport cu suport lombar si plansa de bord cu instrumentar specific. Este confirmata prezenta motorului VR6 de 3.6 litri cu injectie directa pe benzina, deja prezent pe piata Statelor Unite, care scoate 300 de cai putere.