La finalul primului semestru, cota de piata a marcii romanesti se situa la 5,33%, in scadere de la 5,38% la sfarsitul lunii mai. In intervalul similar din 2014, Dacia detinea pe piata franceza o cota de 6,11%, potrivit datelor asociatiei constructorilor auto francezi CCFA, scrie Mediafax.

Vanzarile Dacia pe piata franceza au continuat astfel evolutia negativa consemnata in primele cinci luni, cand au inregistrat un declin de aproape 10%. In luna iunie, inmatricularile Dacia au urcat cu 2,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 11.640 de unitati, conferind marcii o cota de 5,16%.

Piata auto franceza a consemnat in luna iunie o crestere de 15%, la 225.645 de autoturisme inmatriculate. In randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, cele mai importante scaderi au fost consemnate in primul semestru de Dacia, DS, marca a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 14,5%, si Alfa Romeo cu 20%.

Citeste si:

Inmatricularile grupului Renault, care detine si Dacia, au crescut cu 3,5% in primele sase luni, la 262.801 de autoturisme, iar cota de piata a atins 25,83%, fata de 26,48% in urma cu un an. In luna iunie au fost inmatriculate 65.111 de autoturisme ale grupului Renault, in crestere cu 8,5% comparativ cu aceeasi luna a anului 2014. Cota de piata a grupului Renault in luna mai a fost de 28,86%.

Franta este cea mai mare piata a Dacia, inmatricularile de autoturisme noi crescand anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unitati.