Din suma totala necesara pentru principalele lucrari de reparatii la infrastructura feroviara publica pe anul 2015, cea mai mare parte, de 10,408 miliarde lei, ar fi directionata in modernizari prin investitii pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor (grav afectate de restrictiile de viteza), se arata intr-un document elaborat de CFR SA privind activitatea companiei, scrie Mediafax.

De asemenea, alte 5,719 miliarde lei ar fi necesare pentru reparatii capitale la infrastructura feroviara publica pentru recuperarea restantelor la 1.000 km linii directe si curente, pentru refacerea liniilor si instalatiilor afectate de calamitati, precum si pentru reabilitarea podurilor si tunelurilor.

In plus, reprezentantii CFR SA arata in document ca pentru intretinerea liniilor si a instalatiilor si pentru repatiile capitale la linii, poduri si instalatii este nevoie de inca 1,331 miliarde lei.

Citeste si:

"Sumele mentionate reprezinta banii necasari companiei pentru executarea lucrarilor de mentenanta si reparatii capitale la infrastructura feroviara publica. Aceste resurse financiare trebuie alocate de la bugetul de stat, CFR SA fiind compania care gestioneaza si administraeaza infrastructura feroviara publica, al carei proprietar este statul roman", au declarat pentru Mediafax reprezentantii CFR SA.

Alocatia bugetara pentru infrastructura feroviara, aprobata la sfarsitul anului trecut pentru 2015, este de 4,609 miliarde lei. Comparativ, investitiile CFR de anul trecut (2,317 miliarde lei) sunt la jumatate din suma alocata de Guvern in acest an. In 2016, CFR nu poate primi mai mult de 5,54 miliarde lei pentru proiectele si investitiile de anul viitor, mai arata documentul.