Furnizorul german de componente auto, care a inregistrat vanzari de circa 50 de miliarde de euro in cursul anului trecut, a facut deja trecerea spre dezvoltarea de solutii eficiente energetic, dar si mai sigure, ceea ce a dezvoltat si mai mult simstele sale de asistenta pentru circulatie, precum al radarelor sau senzorilor video.

In cursul anului trecut, Bosch a vandut nu mai putin de 50 de milioane de senzori pentru sistemele de asistenta ale soferului, business de care se ocupa in prezent aproximativ 2.000 de angajati, fata de numai 700 in urma cu doi ani de zile, potrivit Reuters.

In opinia reprezentantilor Bosch, masinile se vor conduce singure pe sosele pana in 2020, cu conditia ca termenii si conditiile ce tin de ordin legal si asigurator sa fie rezolvate si claridicate cat mai din timp.

In piata de profil, cresterea disponibilitatii, deschiderea tot mai mare a clientilor, dar si scaderea costului cu programele, procesoarele si camerele video ofera posibilitatea producatorilor auto sa dezvolte noi functii de siguranta care “invata” vehiculele sa dezvolte functii noi precum cea de franare automata in caz de accident.

Citeste si:

Deschiderea tot mai mare a industriei catre automobilele care se conduc singure, dar si a celor care se interconecteaza au facut ca solutiile software sa fie o componenta esentiala a masinilor viitorului, fiind o piata cu potential urias pentru giganti precum Google care s-au axat tot mai mult in aceasta directie in ultimii ani. Potrivit unui anunt al gigantului IT american, la inceputul lunii iulie Google a inceput testarea automobilelor autonome in Austin, Texas, pentru a analiza si mai bine comportamentul acestora pe soselele agromerate din SUA.

Nemtii de la Bosch au furnizat pentru Google trenul de rulare si senzori pentru vehiculul autonom aflat in teste pe soselele din SUA, iar printre clientii de top ai producatorului de componente pentru masini se mai numara grupul BMW sau Tesla.

Analisti ai BNP Paribas se asteapta ca vanzarile de vehicule semi-automate sa se ruduce la 8,7 milioane de unitati pana in 2020 si sa creasca la peste 22 de milioane in urmatorii 10 ani.