"In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind in primele 6 luni din 2015, de 77%, in scadere totusi, fata de situatia la cinci luni, cand ponderea era de 81%. Incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcam o tendinta de crestere a importurilor de autoturisme rulate, care inregistreaza, in prima jumatate a anului 2015, o crestere de 14%, comparativ cu perioada similara din 2014, peste 76% (cca. 85.600 unitati) dintre acestea avand o vechime de cel putin 8 ani (varsta la care vehiculele existente in parcul auto national pot fi casate prin Programul Rabla). Astfel, avem, dupa sase luni din 2015, un raport de 3,3 la 1 intre importurile de autoturisme rulate si vanzarile celor noi, similar cu cel care se inregistra la jumatatea anului 2014", potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania (APIA).

In iunie s-au produs 34.790 de autovehicule, cu 1,9% mai multe decat in luna precedenta, productia totala ajungand astfel duopa sase luni la 212.433 unitati, in crestere cu 0,9% comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. Dintre acestea, 186.107 au fost produse de catre Dacia si 26.326 de catre Ford, scrie Mediafax.

Cele mai mari volume revin modelelor Dacia Duster (86.949 unitati, cu 5,1% mai mult decat in 2014), Dacia Logan (44.641 unitati, cu 8,2% mai putin decat in 2014), Dacia Sandero (33.369 unitati, cu 31% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (26.326 unitati, cu 16,1% mai putin decat in 2014) si Dacia Logan MCV (21.148 unitati, cu 5,2% mai putin decat in 2014).

Cu cele 192.328 unitati exportate in aceasta prima jumatate a anului 2015, consemnam o scadere totala de 0,6% fata de perioada similara din 2014. Cel mai exportat model in primul semestru din 2015 a fost Dacia Duster (83.615 unitati), urmat de Dacia Logan (33.074 unitati) si de Dacia Sandero (29.105 unitati). Ar mai fi de remarcat faptul ca circa 90% din productia nationala realizata in acest prim semestru din 2015 a fost exportata, comparativ cu aproximativ 92% cat se inregistra anul trecut in aceeasi perioada", precizeaza APIA.

Vanzarile totale au insumat in prima parte a anului 55.439 unitati, in urcare cu 17,9%. La categoria autoturisme majorarea a fost de 16,2%, la 45.667 unitati. Top-ul pe marci este condus de Dacia, cu 17.010 de unitati (37,2% din total), urmata de Volkswagen, cu 4.355 unitati (9,5%), Skoda 4.056 unitati (8,9%), Renault 2.878 unitati (6,3%), Ford 2.790 unitati (6,1%) si Opel, 1.607 unitati (3,5%). Pe modele, cu cele 8.061 unitati, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in prima jumatate a anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.469 unitati, Dacia Sandero, cu 2.899 unitati, Skoda Octavia, 1.849 unitati si Dacia Logan MCV, cu 1.567 unitati.

Citeste si:

"Analizand segmentarea pe clase, observam faptul ca toate clasele consemneaza cresteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +69%; Clasa F +34,6%; SUV +28,3%; Clasa C, care reprezinta aproape jumatate din piata +17%). In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere care, la sase luni ajunge la 54,9%, in continua scadere ca si pondere de la inceputul anului 2015 (in februarie, motorizarile diesel reprezentau 62,8% din piata) si mai mica decat cea din 2014 (55,6%). In aceste date, observam faptul ca 8 marci si respectiv 8 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (54,9%), varfurile fiind BMW la marci (93,8%) si Volkswagen Pasat la modele (97%). In ceea ce priveste autoturismele hibride sau electrice, in primele sase luni ale acestui an au fost vandute 205 de unitati (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 116 unitati (doar 2 fiind electrice)", mentioneaza APIA.

Asociatia arata, in ceea ce priveste norma de poluare a autoturismelor comercializate, ca desi Euro6 devine obligatorie la inmatriculare la 1 septembrie 2015 sunt marci care deja ofera modele dotate cu astfel de motorizari. Astfel, din totalul autoturismelor vandute in primele sase luni, 16,7% sunt echipate cu motoare Euro6 (7.626 unitati), in timp ce dupa perioada similara din 2014 acest procent era de numai 3,6% (1.425 unitati).

In ceea ce priveste clasificarea in functie de tara de provenienta a autoturismelor, 35,4% sunt de proveninenta autohtona, 16,8% sunt import Germania, 9,7% provin din Cehia, 7,8% din Spania si 7% din Franta. Vanzarile de autoturisme din productia autohtona au crescut in acest an cu 29% fata de aceeasi perioda din 2014, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere mult mai redusa, respectiv de 10,3%.