Ma bucur foarte tare ca azi a aparut in SEAP, a fost asa o surpriza pentru ca tot lucram la ea si tot nu credeam ca se mai poate, licitatia pentru Comarnic-Brasov." Premierul a adaugat ca "o s-o incep eu, n-o s-o termin eu, o s-o termine cine o veni, dar important este ca era poate ultimul proiect important pe care voiam sa-l facem", scrie Mediafax.

Autostrada A3 Comarnic - Brasov, a carei concesiune controversata a picat in urma cu o luna, a fost scoasa la licitatie publica de data aceasta, incepand cu primele loturi dinspre cele doua capete. Este vorba de 4 km dinspre Comarnic si circa 6 km dinspre Rasnov spre Cristian (Brasov), pentru care Compania de Autostrazi estimeaza un cost de circa 71 de milioane de euro. Primul lot, cel care ocoleste Comarnicul, ar trebui sa fie conexat cu DN1 la capete conform documentatiei, insa proiectele ilustrative nu indica vreun nod rutier in zona de nord, acolo unde orice conexiune ar presupune un pod rutier suplimentar care sa traverseze raul Prahova, linia de Cale Ferata si, eventual, DN1.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat, joi, ca a fost initiata procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului: "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti -Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".

Totodata, primul ministru a precizat ca a primit de la Comisia Europeana aprobarea finala pentru proiectele de un miliard de euro pentru Ministerul Transporturilor asa incat "noul ministru, domnul Matache, ajunge in biroul ministru si cu un miliard de euro de la Comisia Europeana".