"Niciun ministru, si am avut intalniri cu ultimii 6-7 ministri, nu a fost in stare sa deseneze cu echipa din minister care sunt obiectivele pentru aceasta ramura economica, a transporturilor, fie ca e vorba de cel rutier sau de cel feroviar. Domnul ministru Matache (Iulian Matache, ministrul Transporturilor - n.r.) va trebui peste un timp sa ne spuna ce are de gand sa faca, ce a facut si ar putea, daca este in stare, sa intre in istorie", a afirmat Isac, vicepresedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), scrie Mediafax.

El apreciaza ca Master Planul pe Transport este "o simpla poveste", iar UNTRR nu da credit celor care se ocupa de proiect. "Dupa parerea noastra, desi ambitios (Master Planul - n.r.), se intinde pe 15 ani, sunt mentionate acolo toate cifrele de dezvoltare a infrastructurii, noi il consideram o simpla poveste. Daca peste cinci ani ne vom reintalni sa discutam ce s-a intamplat, s-ar putea sa zicem ca povestea a fost foarte frumoasa, dar zmeul zmeilor nu ne-a lasat sa facem ce ne-am propus. Noi, transportatorii rutieri, nu avem nicio asteptare si nu acordam niciun fel de credit celor care se ocupa de implementarea Master Planului", a adaugat Isac.

Isac s-a referit totodata la inexistenta infrastructurii in Romania dupa 25 de ani de democratie, punctand ca provincii istorice sunt condamnate la subdezvoltare pentru ca nu se poate trece cu camioanele si cu trenurile, Moldova si Oltenia fiind "prabusite". In acest context, a amintit de un studiu realizat de Uniunea Internationala a Transporturilor Rutieri in 2008, potrivit caruia un euro neinvestit in infrastructura genera pierderi de 2 euro in tarile dezvoltate si de 10 euro in economiile emergente, precum Romania.

Citeste si:

"1 miliard de euro neinvestiti sau furati din lucrari de infrastructura aduc pagube de 10 miliarde de euro. Acestea sunt dimensiunile fenomenului despre care vorbim", a mai spus vicepresedintele UNTRR. Isac a mentionat ca un camion cu activitate de transport in Romania, care este bine administrat, aduce in fiecare an 30.000 euro la bugetul statului din acciza pe motorina, taxe pe salarii si alte activitati conexe pe care le angreneaza.

"La fiecare camion pe care il scoate din piata (statul - n.r.) isi permite sa piarda cate 30.000 de euro. Dar mergem si adunam taxe de la batranelele de la piata care vand patrunjel", a comentat Isac. El apreciaza ca Romania trebuie sa profite de pozitia geografica foarte buna pe care o are, fiind localizata la jumatatea drumului dintre est si vest, intre Iordania si Olanda.

La randul sau, presedintele UNTRR, Radu Dinescu, a reclamat lipsa rezultatelor din transporturi. „In Romania nu exista responsabili pentru neaplicarea legii, exista doar legi proaste. Un flux in Portul Constanta sau in transportul aerian ar aduce o crestere in transportul rutier de marfuri si persoane. Dupa opt ani in UE avem si drepturi, nu doar obligatii. Fiecare tara isi protejeaza agentii economici de pe teritoriul statului lor", a spus Dinescu.