Comisia Europeana si-a dat acceptul pentru Master Planul General de Transport dupa procesul de ajustare din perioada februarie-iulie 2015, in ultima intalnire fiind discutate si solutionate punctele metodologice referitoare la ierarhizarea proiectelor, strategia de implementare a acestora si conditiile de activare a clauzei de reforma structurala.

"In urma acestei intalniri, reprezentantii Comisiei Europeane au apreciat calitatea Master Planului General de Transport si nu au mai avut niciun comentariu sau observatie pe marginea acestuia. Ministerul Transporturilor a transmis Comisiei Europene varianta revizuita a documentului strategic cu observatiile si comentariile integrate, si astfel, in prezent, la Comisia Europeana, se afla forma acceptata a Master Planului General de Transport", se arata intr-un comunicat al MT.

Potrivit variantei revizuite a Master Planului General de Transport, "Romania ia in calcul sa obtina surse de finantare suplimentare, in special din imprumuturi publice contractate conform legii, dupa activarea clauzei de reforma structurala in domeniul transporturilor si obtinerea unei devieri de la tinta de deficit bugetar de 0,5% din PIB, incepand cu anul 2017 pentru o perioada de 4 ani consecutiv, respectiv pana in anul 2020. Valoarea surselor de finantare suplimentare care urmeaza a fi obtinute prin activarea clauzei de reforma structurala in domeniul transporturilor este de aproximativ 8,324 mld euro, pentru o perioada de 4 ani".

Fiecare proiect se bazeaza pe un mix de surse de finantare care va include 26% finantare din fonduri structurale, 18% din cofinantare buget de stat si 56% din imprumuturi publice dupa activarea clauzei de reforma structurala.

Scenariu optimist: inca 600 de km de autostrazi pana in 2020

  • autostrada Sibiu - Pitesti (160 km)
  • autostrada Craiova - Pitesti (120 km)
  • autostrada Comarnic - Brasov (60 km)
  • autostrada Sibiu - Brasov (140 km)
  • autostrada Targu Neamt - Iasi (105 km)

Scenarii optimiste autostrazi

Pe lista drumurilor expres care ar trebui sa fie gata in 2020 sunt centura de sud a Capitalei cu patru benzi, A3 - Aeroportul Otopeni, Ploiesti-Foscani-Bacau-Pascani.

Rezultate finale ale determinarii valorii functiei scor cu luarea in considerare a factorului de coridor lipsa

autostrazi scor

Master Planul General de Transport 2015-2030

"Master Planul General de Transport prevede pentru perioada 2015-2030 proiecte in valoare totala de 43,5 mld. euro pentru toate sectoarele de transport, proiecte care vor valorifica potentialul economic al Romaniei”, a declarat Iulian Matache, Ministrul Transporturilor.

Pentru sectorul rutier sunt in plan intre 2015 si 2030 peste 1.200 de km de autostrada, 1.900 de km de drum expres, drumuri Transregio si Transeuro cat si variante ocolitoare, valoarea estimata a proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere fiind de peste 26 mld. euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri