BMW Seria 1 faceliftSchimbarile nu sunt doar de design la noul BMW Seria 1, modelul de oras are aceleasi materiale si este asamblat la fel de bine ca o limuzina scumpa. Defapt si exemplarul de test are un pret greu, 54.400 euro cu TVA din care 17.700 euro sunt numai optionalele, dar merita, pentru ca sta la fel de bine pe sosea si este la fel de rapid ca un Seria 3/Seria 5. In pretul acesta, modelul vine cu tractiune integrala si motorul de 2 litri diesel 190 CP (BMW 120d xDrive) care accelereaza pana la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge o viteza maxima de 222 km/h.

Am spus ca noul Seria 1 este agil: 125i 218 CP accelereaza in 6,4 secunde, 125d 224 CP accelereaza in 6,3 secunde, iar M135i 326 CP in 5,1 secunde si M135i xDrive 326 CP in 4,7 secunde.

BMW Seria 1 facelift

Pentru o plimbare cu BMW Seria 1 facelift am ales sa calatoresc spre un loc racoros asa ca am mers la Salina Slanic Prahova (Mina Unirea) la 100 de km de Bucuresti. In timp ce temperatura exterioara a fost de 37 de grade, am luat o jacheta de iarna si m-am indreptat pe DN1 catre salina unde stiam ca sunt in jur de 10-12 grade. Situata la o adancime de 208 metri, salina are o suprafata de 58.000 mp si a fost deschisa vizitarii in 1970. Inceputurile istoriei salinei dateaza din jurul anului 1685, an in care spatarul Mihail Cantacuzino a realizat ca in regiunea Slanic Prahova exista un zacamant de sare si astfel, vrand sa deschida o mina, a cumparat mosia Slanic.Salina Slanic Prahova

Pentru a afla cat consuma BMW 120d xDrive extraurban am preferat sa merg la dus pe DN1 si la intoarcere pe autostrada A3. Pe DN1 ma asteptam la un consum in jur de 4 litri la 100 km pentru ca viteza la care aveam sa merg era de 70-80 km/h. Am fost dezamagit, computerul de bord a afisat 5 litri la 100 de km. Pe soselele dintre Ploiesti si Salina am simtit cu adevarat comportamentul sportiv si felul in care se simte tractiunea integrala pentru ca am fost nevoit sa fac cateva depasiri in modul Sport intrucat pe foarte putine portiuni se putea depasi legal. Drumul pana la Salina este foarte frumos, cu sosele in stare buna care serpuiesc pe dealuri acoperite de paduri de foioase.BMW Seria 1 facelift

Citeste si:

Dupa primele depasiri am inteles ca BMW 120d xDrive a fost gandit pentru soferii care conduc sportiv si nu pentru cei care merg la consum, doar masina are 190 CP si tractiune integrala. Am resetat din nou consumul mediu si am fost placut surprins de un 6 litri la 100 de km in modul Sport, nu Comfort sau Eco. BMW Seria 1 facelift

Condusa sportiv masina sta impecabil, se lipeste de asfalt, tractiunea integrala contribuind din plin la stabilitate, iar transmisia automata cu 8 trepte are un rol aproape la fel de important pentru ca schimba rapid intr-o treapta inferioara dupa ce este redusa viteza inainte de un viraj. Pe autostrada, Seria 1 facelift ofera acelasi confort cu sedanurile BMW de clasa superioara, este foarte liniste in interior si o senzatie placuta de siguranta. Chiar si la viteze de autostrada (130-150 km/h), 120d xDrive consuma putin, in jur de 7 litri la 100 km.

Senzatia de confort si designul exclusivist au fost amplificate de dotarile echiparii Urban si de cateva optionale: scaunele din piele Dakota Oyster cu sustinere laterala, suspensia adaptiva, transmisia automata cu 8 trepte, cruise control cu functie de franare, faruri adaptive LED, sistem de navigatie, pachet lumini (leduri sub manerele portierelor) si jante de 18 inch.

Cel mai mic pret pentru BMW Seria 1 facelift este de 24.700 euro cu TVA pentru motorizarea pe benzina (116i 119 CP) si de 27.000 euro cu TVA pentru diesel (114d 95 CP). Mai multe informatii despre noul BMW Seria 1 facelift 120d xDrive sunt disponibile aici.

Date tehnice: BMW Seria 1 facelift 120d xDrive 190 CP

Capacitate cilindrica (cmc): 1.995
Cai putere (CP): 190
Viteza maxima (km/h): 222
Acceleratie 0-100 km/h (s): 6,8
Carburant: motorina
Consum mixt (l/100 km): 4,7
Emisii CO2 g/km: 124 g/km
Capacitate rezervor: 52 litri
Portbagaj: 360 litri
Masa proprie: 1.530 kg
Lungime: 4,32 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,44 metri