Profitul operational al grupului a avansat cu 47%, la 1,069 miliarde de euro, reprezentand 4,8% din venituri, fata de 729 milioane de euro, respectiv 3,7% din venituri in urma cu un an. In pofida marjei operationale de 4,8%, actiunile Renault au scazut cu pana la 7,5%, investitorii facand comparatie cu performantele superioare obtinute de PSA Peugeot Citroen in aceeasi perioada, relateaza Reuters, scrie Mediafax.

PSA Peugeot Citroen a obtinut profit net in primul semestru pentru prima oara in ultimii patru ani, in valoare de 571 de milioane de euro, dupa pierderi de 114 milioane de euro in urma cu un an, indeplinind in avans majoritatea tintelor stabilite. Grupul Renault, proprietarul Dacia, a obtinut in primele sase luni ale anului un profit net de 1,469 miliarde de euro, in urcare cu 83% comparativ cu intervalul similar din 2014.

"Rezultatele grupului Renault din primul semestru au marcat un nou pas spre indeplinirea obiectivelor planului Drive the Change, datorita redresarii peste asteptari a pietei europene si in pofida inrautatirii conditiilor pe principalele noastre piete emergente", a declarat directorul general al grupului, Carlos Ghosn.

Citeste si:

Seful Renault a aratat ca succesul innoirii si extinderii gamei, cresterea pietei europene si aplicarea disciplinata a planului de dezvoltare plaseaza grupul intr-o pozitie favorabila pentru atingerea tintelor de crestere a veniturilor si a marjei operationale. Veniturile diviziei auto a Renault au atins 21,065 miliarde de euro, fiind in urcare cu 12,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita cresterii volumului brandurilor grupului si vanzarilor catre parteneri.

Deprecierea euro fata de un cos de valute a avut un efect pozitiv. Preturile au contribuit la randul lor la rezultatele bune ale grupului, in special datorita majorarilor de pe pietele emergente, decise de Renault la sfarsitul anului trecut pentru a compensa deprecierea monedelor, in special in Rusia si Brazilia.

Grupul anticipeaza ca cererea pe piata mondiala va continua sa creasca in 2015, cu circa 1%, in pofida incetinirii semnificative pe pietele emergente. Pe de alta parte, piata europeana va inregistra o crestere de cel putin 5%. Grupul intentioneaza sa creasca in continuare inmatricularile si veniturile (la curs valutar constant), sa imbunatateasca marjele operationale si sa genereze un flux de capital pozitiv la divizia auto.