Facelift-ul lui Peugeot 508 nu numai ca vine cu un look high-tech care se ridica la nivelul celorlalti concurenti din clasa, dar aduce cu acesta si trei noi versiuni de motorizare extrem de tentante: diesel-ul de 2.0 litri in doua variante de putere 150 si 180 CP, si propulsorul pe benzina de 1.6 litri si 165 CP.

Dintre cele trei motorizari noi, am testat versiunea diesel de 2.0 litri si 180 CP, o alegere pe care probabil o vor face multi romani care nu se vor uita doar la consum, ci si la performante. Cu echiparea Allure, modelul costa in jur de 30.000 de euro cu TVA.

Pentru ca sedanul Peugeot 508 facelift este o masina ideala pentru drumuri lungi, ofera foarte mult spatiu, are un portbagaj mare, iar motorul de 2 litri diesel 180 CP este vioi si economic, am decis sa merg pana la Iasi, al patrulea oras ca marime din Romania (290.000 locuitori). Orasul este foarte frumos, situat pe sapte coline cu altitudini de pana la 400 metri (Dealul Paun si Dealul Repedea).Iasi

Sunt putine modele care iti permit sa conduci peste 1.000 de km cu un plin, iar Peugeot 508 este unul dintre acestea. Am condus peste 900 kilometri, consumul mediu a fot de 5,9 litri/100 km desi stilul de condus a fost unul intre normal si dinamic. Consumul putea fi si mai mic, dar atunci cand ai 180 CP sub capota preferi sa te bucuri de ei.

Francezii stiu sa faca masini atragatoare, iar Peugeot 508 facelift este una dintre acestea. Se poate vedea extrem de usor chiar si pentru un ochi amator ca partea frontala a lui 508 facelift a primit mai multa atentie din partea departamentului de creatie, fata de partea posterioara. Vorbim aici de blocuri optice noi cu tehnologie full LED (oferite optional, bineinteles), un calandru in mijlocul caruia troneaza acum logo-ul Peugeot si un spoiler redesenat in asa fel incat sa-i confere noii berline franceze o imagine mai sportiva si mai agresiva. Look-ul fresh al partii frontale este dat si de noile lumini de zi cu LED-uri, care acum au luat forma unor crose de hochei mai mici.Peugeot 508 facelift

Spatele este un pic mai greu de diferentiat fata de modelul anterior, dar uitandu-te mai atent, observi ca spoilerul a primit cateva detalii cromate, iar stopurile beneficiaza de tehnologie LED. Acestea din urma pastreaza aceeasi forma, doar ca amenajarea lor interioara este un pic diferita – adica luminile pentru avarii si semnalizare sunt pozitionate in partea de jos a stopurilor.Peugeot 508 facelift

Modificarile aduse exteriorului au facut ca noul 508 sa creasca in lungime cu aproximativ 38 mm si sa scada in latime cu 28 mm, fata de modelul anterior. Iar acest lucru nu a implicat compromisuri in ce priveste spatiul interior. Habitaclul a ramas la fel de generos si confortabil ca vechiul 508, pe bancheta din spate putand sta trei persoane cu o inaltime peste medie, fara sa se planga de spatiul la cap sau la picioare. Scaunele fata ofera un sprijin lateral foarte bun, iar pozitia la volan este una chiar foarte buna, adaptarea ei fiind facilitata si de reglajul electric al scaunelor fata - o dotare optionala care costa 645 euro cu TVA, si care merita toti banii!Peugeot 508 facelift

Design-ul interior a ramas practic la fel, modificarile fiind facute doar la nivelul materialelor, care, apropo, concureaza la calitate si finisare cu modelele VW. Plasticele moi pot fi gasite pe plansa de bord si pe fetele de usi, iar manerele interioare ale portierelor au primit insertii lucioase.Peugeot 508 facelift

Comenzile plasate in partea inferioara a volanului, dar si butonul START/Stop din stanga plansei de bord necesita un timp mai lung de acomodare. De exemplu, chiar si dupa patru zile de la preluarea masinii in test-drive, in momentul predarii inca mai cautam butonul de START/Stop in partea dreapta a volanului pentru a opri motorul. Portbagajul are un volum util de 473 litri, adica atat cat e nevoie pentru a “inghite” fara probleme bagajele unei familii de 4 persoane.

Trecand la capitolul dinamica, motorizarea diesel de 2.0 litri a demonstrat ca are rezerve de putere in orice conditii, cei 180 CP fiind mai mult decat suficienti pentru un sedan care cantareste 1,5 tone. Cuplat la cutia automata cu 6 trepte, puterea este livrata intr-un mod placut si mai ales confortabil pentru cel de la volan. Directia este un pic cam moale, iar pe viraje parca nu-ti transmite acel feedback la care te astepti.Peugeot 508 facelift

La drumuri lungi, descoperi ca noul Peugeot 508 are o tinuta de drum orientata mai mult spre confort, dar atunci cand ai de-a face cu o serie de gropi sau denivelari parca simti o usoara rigiditate a suspensiei.

In concluzie, putem afirma ca noul Peugeot 508 este o masina destul de reusita, avand un aspect exterior foarte atractiv, interiorul a primit materiale de calitate, iar lista de dotari standard (in cazul nostru vorbim de echiparea Allure) este extrem de generoasa.

Preturile pentru noul model Peugeot 508 facelift incep de la 20.056 euro cu TVA inclus pentru motorizarea de baza, 1.6 e-HDI de 115 CP si cutie manuala cu 6 viteze, si ajung la 33.177 euro cu TVA inclus, valabil pentru versiunea 2.2 HDI de 204 CP si cutie automata. Mai multe informatii despre noul Peugeot 508 facelift sunt disponibile aici.

Date tehnice: Peugeot 508 facelift 4 usi 2.0 BlueHDi BVA 180CP Allure
Capacitate cilindrica (cmc): 1.997
Cai putere (CP): 180
Viteza maxima (km/h): 230
Acceleratie 0-100 km/h (s): 8,5
Carburant: motorina
Consum urban/mixt/extraurban (l/100 km): 5,1 /4,2 /3,8
Emisii CO2 g/km: 111 g/km
Capacitate rezervor: 72 litri
Portbagaj: 473 litri
Masa proprie: 1.540 kg
Lungime: 4,83 metri
Latime: 2,06 metri
Inaltime: 1,45 metri

Fotografiile au fost realizate de Dan Vache

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri