Vin vremuri grele pentru Tesla Motors? Producatorul auto din Silicon Valley isi asuma pierderi considerabile pentru fiecare masina vanduta. Mai exact, 4.000 de dolari pentru fiecare Model S comercializat. Compania a cheltuit 359 milioane de dolari in ultimul semestru pentru vehicule de lux si va reduce considerabil obiectivul fixat pentru productie pentru 2015 si 2016. Directorul executiv si fondatorul companiei, Elon Musk, ia in considerare posibilitatea de a vinde mai multe actiuni pentru a strange capital.

Elon Musk le-a dat fiori investitorilor de cand si-a listat la bursa compania, in 2010. Acum el insusi si-a dat un deadline: pana in primul semestru din 2016, Tesla trebuie sa produca cat mai multi bani. De asemenea, compania vrea sa dezvolte o companie care sa se ocupe cu fabricarea sistemelor de stocare a energiei electrice, potrivit site-ului venturebeat.com.

Actiunile Tesla au scazut cu aproape 11% in ultima perioada, iar la sfarsitul lunii iunie compania detinea 1.15 miliarde dolari, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand detinea 2.67 miliarde dolari.

Pentru a introduce un nou model pe piata, Tesla are nevoie de 1 miliard de dolari sau chiar mai mult. Tesla planuieste sa construiasca intre 50.000 si 55.000 de masini acest an. Compania de automobile din Silicon Valley a livrat 11.532 de masini in a doua perioada si a avut pierderi operationale de aproximativ 47 milioane de dolari, adica a pierdut 4.000 de dolari cu fiecare masina pierduta.

Cheltuieli estimate la 1.5 miliarde de dolari pentru lansarea Tesla Model X

Compania estimeaza ca va cheltui 1.5 miliarde de dolari in acest an, odata cu lansarea noului Model X. In prima jumatate a anului, Tesla a raportat cheltuieli in valoare de 831 milioane de dolari, ceea ce inseamna ca pana la sfarsitul anului, compania va cheltui alte 700 de dolari. Tesla Motors a anuntat vanzari record in cel de-al doilea trimestru fiscal al anului 2015, de 11.532 masini. In prima jumatate a anului, compania a livrat 21.577 de autovehicule si estimeaza un numar total de 43.000 pentru tot anul, potrivit site-ului Nasdaq.com.

Modelul S vine in diverse versiuni, 70D S sau 85D, pretul fiind de 106.000 dolari sau chiar mai mult, in functie de optiuni. Tesla isi propune o productie saptamanala de 2.000 de unitati pana la sfarsitul anului. In al doilea trimestru, compania a produs 12.807 vehicule, inregistrand o crestere secventiala de 15% si una de 46% de la an la an la rata de productie. Pentru ultimul trimestru, compania preconizeaza o productie de 12.000 de unitati, incluzand si Modelul X SUV, ceea ce inseamna o crestere de la an la an de 60%, dar si o scadere secventiala.

Cheltuielile de capital vor scadea la anul deoarece compania nu va mai investi in lansarea unui nou autovehicul. Doar in 2017, Tesla planuieste sa lanseze Modelul 3, despre care se zice ca va incepe de la pretul de 35.000 de dolari si va impinge vanzarile spre 500.000 de unitati vandute pe an pana in 2020.

Actiunile companiei Tesla au crescut cu 70% in ultimii doi ani si cu 8% fata de inceputul anului 2015. Cu o valoare pe piata de 31 miliarde de dolari, Tesla valoreaza mai mult decat Fiat Chrysler Automobiles NV, producatorul de camionete Ram si Jeep Grand Cherokees.

Tesla Motors a fost infiintata in 2003 de un grup de ingineri intreprinzatori din Silicon Valley, hotarati sa demonstreze ca vehiculele electrice pot fi extraordinare. Tesla produce cele mai performante si luxoase automobile cu propulsie exclusiv electrica si opereaza o retea de statii de incarcare raspandite in America de Nord. Masinile Tesla au renuntat cu totul la combustibil, mergand doar pe electricitate si deplasandu-se la fel de repede sau chiar mai repede decat o masina conventionala. Compania a vandut 22.477 de masini in 2013, fiind in crestere de la 3100 de masini cu un an in urma. O data cu introducerea Roadsterului multi constructori auto, incluzand BMW, Ford sau Chevrolet au inceput sa isi construiasca propriile masini electrice.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri