Austriecii, care au lucrat 10 luni la acest proiect, spun ca kit-ul care transforma bicicleta normala intr-o bicicleta electrica va avea un pret de 600 euro cu TVA (20% in Austria).

Motorul electric, de 850 grame, montat sub pedale, a fost gandit ca o unitate de antrenare suplimentara, astfel ca acesta intra in functiune doar cand pedalam. Cu ajutorul unor butoane de pe ghidon motorul poate fi oprit complet sau ii poate fi reglata cantitatea de energie suplimentara. Cand motorul este pornit, senzori detecteaza pedalarea si astfel motorul incepe sa ofere tractiune rotii spate, o putere de pana la 800W, 45 km/h. Daca motorul este setat pe o putere de 250W bicicleta va atinge o viteza de 25 km pe ora. Puterea motorului poate fi setata si de pe telefon. go-e ONwheel

Citeste si:

In conditii de ciclism moderat motorul electric are o autonomie de 60 de km. Timpul de incarcare completa a bateriilor este de 4-5 ore. Cu ajutorul unui telefon poate fi vazuta viteza reala, nivelul de incarcare a bateriei, distanta ramasa de calatorie. De asemenea, poate fi setata viteza maxima. In acelasi timp telefonul este incarcat prin portul USB de pe ghidon.

In aplicatia pentru smarthpone, austriecii au inclus si Google Maps si opencyclemap, dar si posibilitatea de a avea o parola. In prezent aplicatia este disponibila numai pentru Android, dar in curand va fi si pe IOS sau Windows Phone.

Intreaga instalare a motorului electric si a componenetelor va dura 5 minute. Totul este dintr-un aliaj de aluminiu rezistent la apa, iar cablurile sunt sigilate, deci bicicleta ar putea rula si pe drumuri cu noroi si apa. Bateria poate fi blocata cu o cheie si scoasa pentru reincarcare, iar motorul poate fi dat jos in cateva secunde pentru a fi curatat.