Noul Volvo C30 va fi prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris in luna septembrie. Productia acestui model va incepe la sfarsitul anului 2006. "Noul C30 este o masina moderna. Este o masina care tinteste segmentul persoanelor tinere, fara obligatii, sau cupluri cu un stil de viata agitat. Acest tip de persoane cauta o masina cu un design incitant si caracteristici in condus nemaiintalnite. Acest model a fost creat special pentru a intruni cerintele acestora", declara Frederik Arp, presedinte si director Volvo Cars. Volumul de masini fabricate va fi de 65.000 de unitati pe an. Volvo se asteapta ca 75% dintre clientii Volvo C30 sa fie din cele mai mari piete europene: Italia, Germania, Spania si Marea Britanie.

Silueta rapida si structura frontala dinamica

Designul modelului pregatit pentru a intra in productie seamana izbitor cu cel al concept carului, acesta din urma fiind prezentat la inceputul anului la Salonul Auto de la Detroit. Partea din fata si-a mentinut caracterul dinamic impreuna cu farurile pozitionate in unghi si o grila de dimensiuni mai mari. Vazut dintr-o parte, designul acoperisului denota o silueta rapida care este pronuntata de geamurile laterale. Liniile din spate ale masinii au fost rotunjite si accentuate de forma farurilor si de partea din sticla. Spoilerul va fi disponibil in doua versiuni.

"Noul C30 are un aspect dinamic si propune un pachet sportiv si compact. Oricine isi aduce aminte de Volvo SCC (Safety Concept Car) va recunoaste la C30 spatele masinii. Farurile din partea posterioara a masinii vor asigura orice sofer ca au in fata un Volvo", declara Steve Mattin, directorul de design Volvo Cars.

Stil individualist si spatiu pentru adulti

Noul C30 gazduieste spatiu pentru patru adulti multumita celor doua scaune separate. Acestea sunt putin centrate pentru a oferi sentimentul de spatiu si o priveliste buna. Spatiul dintre cele doua scaune este mic, pentru a oferi o vizibilitate buna prin parbriz. Interiorul a fost creat pentru a intruni cerintele personale ale clientilor. Chiar si varianta de baza ofera tapiterie in trei culori atractive.

C30 este o masina functionala creata dupa dorinta clientului. Exista multe posibilitati de a personaliza aceasta masina. Modelul are incorporate o multime de solutii de design pentru a satisface placerea oricarui client", declara Hakan Abrahamsson, director de proiect Volvo Cars.

Citeste si:

Motor de 100 CP pana la 220 CP

Noul C30 detine un numar variat de motorizari, incepand de la 1,6 litri benzina, cu o putere de 100 CP. Motorul de 1.6 este disponibil si in varianta diesel, in cinci cilindri D5, propulsat cu 109 CP. Printre variantele de motorizari vom gasi si motoarele turbo T5, cu o putere intre 180 si 220 CP.

Noul Volvo C30 are o lungime de 425 cm, cu 22 de centimetri mai scurt decat modelul Volvo S40. "O masina care degaja atata putere trebuie sa fie la inaltimea promisiunilor atunci cand te urci la volan. De aceea, C30 are un sasiu care ofera sportivitate in condus, chiar daca vei alege motorul diesel 1.6 litri", continua Hakan Abrahamsson. Chiar si in varianta standard, Volvo C30 are incorporat un sistem audio de inalta clasa, iar impatimitii audio pot alege sistemul Premium Sound cu un amplificator digital 5x 130W ICE de la Alpine, Dolby Pro Logic II, precum si 10 boxe Danish Dynaudio.

Siguranta de prima clasa

Cand vine vorba de siguranta, C30 este un Volvo adevarat. Printre varietatea de optiuni de siguranta, masina este dotata cu BLIS (Blind Spot Information System), care ajuta soferul sa identifice vehiculele care se afla in punctul mort sau in partea laterala-spate. Partea din fata a modelului are aceeasi structura ca si S40 si V50. Cu ajutorul airbagurilor si a centurii de siguranta, Volvo 30 ofera siguranta de prima clasa.

Echipamentul de siguranta include, bineinteles, WHIPS, Whiplash Protection System si sistem de protectie in caz de impact lateral, in care intra airbag-urile laterale, si perdea de protectie.

"Volvo C30 joaca un rol important in planurile noastre pentru un target de 600.000 de unitati vandute anual. Ne extindem cu noi modele pentru a mari publicul-tinta format din clienti tineri, care au o viata agitata. Dorim ca acestia sa aleaga un Volvo cat mai repede cu putinta", incheie Frederik Arp.