Cea de-a sasea generatie Ford Mustang a fost lansata pe piata europeana si in Romania, iar 58 de romani si-au comandat deja unul inainte sa il vada in showroom si au facut o alegere buna, o sa le placa.

Chiar daca majoritatea romanilor au optat pentru motorul de 2,3 litri EcoBoost 317 CP care accelereaza in 5,8 secunde pana la 100 km/h si nu pentru propulsorul de 5 litri 422 CP care atinge 100 km/h in 4,8 secunde vor avea parte de senzatii tari atunci cand urca in ture, dar si de o masina “linistita” cand merg normal pentru ca noul Mustang este 2 in 1.

2 in 1 inseamna ca te bucuri de confortul si linistea dintr-un sedan cand mergi normal si de adrenalina si sunetul dintr-o masina sport cand sari de 3.000 de ture spre 6.000. Distractia cu Ford Mustang nu te costa mult, modelul american de 317 CP consuma in jur de 9 extraurban (autostrada si drumuri nationale) mers sportiv dar aproape de limitele de viteze legale si 19 litri la 100 km daca stresezi la maxim propulsorul de 422 CP asa cum am facut noi in mai bine de zece ture de persoana pe circuitul Motorpark Romania de la Adancata, unde am atins si 190 km/h.Ford Mustang

De ce si-au comandat unii romani noul Mustang inainte sa il vada? Poate pentru designul exterior sportiv si agresiv sau pentru cel interior inspirat dintr-un cockpit de avion sau pentru cifrele exclusiviste pentru un coupe: 4,8 metri lungime (cat un Ford Mondeo), 2 metri latime, volum portbagaj 408 litri.Ford Mustang

Pretul poate fi si el un criteriu, pentru o masina cu un design exclusivist care atinge 100 km/h in mai putin de 6 secunde si trece de 230 km/h nu este mult 37.000 de euro cu TVA si nici 40.000 de euro pentru un Mustang GT de 422 CP care ia suta in 4,8 secunde si atinge 250 km/h.Ford Mustang

Modelul Ford Mustang pentru Europa a fost pentru prima oara diferentiat de modelul din America: sunt anumite modificari in zona farurilor si stopurilor, are alte sisteme de siguranta (ESP, ABS, iar varianta GT are frane Brembo), alta directie si suspensie. Servodirectia Ford Mustang este asistata electronic si are trei setari (normal, confort si sport), iar suspensia este McPherson pe fata si independenta pe spate.Ford Mustang

Am condus pentru prima data un Mustang si chiar imi doream sa vad cum este fata de rivalul Chevrolet Camaro. Mustang este mai bine asamblat, are materiale mai bune la interior, este mai stabil si mai rapid, are un design american, dar se conduce ca o masina europeana. Coupe-ul poate fi condus in modul normal, sport +, pista, ploaie si zapada.

La capitolul tehnologii, Mustang vine cu sistemul Line Lock (blocheaza franele fata pentru a incalzi rotile din spate pentru o cursa), Launch Control (un sistem pentru a demara puternic), airbag genunchi si sistemul Sync Gen2. Pe lista de dotari sunt tapiterie piele Mini Perforated (se poate comanda neagra, maro, bej), scaune fata ventilate si incalzite, scaune Recaro – includ tapiterie piele neagra, dar nu au sistem de incalzire sau ventilatie.Ford Mustang

Primul exemplar Ford Mustang a fost fabricat in 1964 si avea un pret de 2500 de dolari, vanzarile au fost de 400.000 de unitati. A doua generatie a fost introdusa in 1974 si s-a vandut in 386.000 de unitati. La a treia generatie, in 1979 a fost introdusa injectia electronica. Cea de-a patra generatie a fost lansata in 1994, iar cea de-a cincea in 2005.

Date tehnice Mustang 5.0 V8 422 CP

Combustibil: benzina
Cilindree cmc: 4.951
Cutie viteze manuala 6 trepte
Putere maxima CP (rpm): 422 (5.900)
Cuplu maxim Nm (rpm): 524/4.250
Viteza maxima km/h: 250
Acceleratie 0-100 km/h s: 4,8
Consum urban (l/100km) 20
Consum extra-urban (l/100km) 9,6
Consum combinat (l/100km) 13,5
Lungime mm: 4784
Latime mm: 2080
Inaltime mm: 1381
Greutate kg: 1920
Ampatament mm: 2720
Volum rezervor litri: 61
Volum portbagaj litri: 408

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri