Hyundai a lansat pe piata europeana anul acesta cea de-a doua generatie a modelului sud-coreean i20, desenat si conceput in Europa, cu un design interesant, lumini LED in fata si spate, mai mult spatiu pentru pasageri, camera video pentru marsarier si plafon din sticla din doua bucati, o optiune rara in segmentul B.

Hyundai a fost in mod traditional cunoscut pentru vanzarea de masini practice si fiabile pentru un buget mic. Dar in ultimii ani a reinnoit progresiv gama de modele, venind cu un design modern si o paleta mai bogata de dotari. Probabil in anii urmatori va mari si gama de propulsoare pentru i20, pentru ca in prezent are doar doua sub 90 CP.

Motorizarea diesel este 1,1 litri cu trei cilindri si 75 CP, iar cea pe benzina este 1,25 litri cu patru cilindri si 84 CP. Modelul de test a fost pe benzina si a inregistrat un consum de 4,7 la o viteza de 80 km/h si de 5,5 la 100 de km/h.

Unul dintre atuurile noului i20 este usurinta cu, care se conduce. Pentru ca vitezele sunt foarte usor de schimbat, fara sa faci vreun efort, este foarte placut sa conduci masina in oras, nu irosesti energie, ceea ce te face relaxat si odihnit cand ajungi la destinatie. Felul in care acopera asfaltul prost sau liniile de tramvai proeminente este iarasi un atuu al modelului i20.

Hyundai i20

Interiorul este plin de viata si te face sa treci peste plasticele din jurul tau care arata putin mai bine decat la vechea generatie. Si atentia acordata asamblarii, pentru ca nu scartaie absolut nimic, contribuie la o calatorie placuta si te face multumit ca ai dat 13.000 euro cu TVA pe masina. Sud-coreenii mai au de lucrat la servodirectie pentru ca ofera feedback putin dar cum vorbim de o masina sub 90 CP pe care nu o conducem sportiv nu ne va deranja prea tare.

Posibilitatile de reglare pentru volan si scaun ofera soferilor, indiferent de inaltime, o pozitie ideala de condus. Scaunele fata au si o mica sustinere laterala si nu sunt foarte tari, asa ca vor reduce disconfortul in timpul calatoriilor lungi. Cu un ampatament marit cu 45 mm, spatiul interior este suficient pentru cinci pasageri.

Noul i20 are si un portbagaj incapator pentru clasa sa, de 320 litri, multe spatii de depozitare pentru sticle in portierele usilor, langa cotiera, un suport pentru ochelarii de soare in plafon, USB, doua prize 12V/180 W, comenzi audio pe volan, computer de bord, bluetooth pentru telefon.

Hyundai i20

Noul i20 este si primul model de segment B care ofera sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System – LDWS). Alte optionale noi sunt sistemul de asistenta la pornirea in rampa (Hill Start Assist Control – HAC), sistemul de monitorizare a presiunii aerului in pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems – TPMS) si farurile adaptive cu iluminare in viraje.

In standard, i20 vine cu sistemul de management al stabilitatii vehiculului (Vehicle Stability Management – VSM) si cu ESP (program electronic de stabilitate), care impreuna asigura traiectoria corecta in conditii de aderenta scazuta, impiedicand derapajul. Tot in standard i20 dispune si de sase airbag-uri (airbag conducator auto, pasager, airbag-uri laterale si cortina); inchidere centralizata cu telecomanda; computer de bord; aer conditionat si radio MP3.

Hyundai i20

Pretul de pornire pentru Hyundai i20 este de 13.210 euro cu TVA pentru motorizarea de 1,25 litri 84 CP benzina cu transmisie manuala cu 5 trepte. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici. Concurentii Hyundai i20 sunt modelele Renault Clio (10.900 euro cu TVA), Volkswagen Polo (12.000 euro cu TVA) si Opel Corsa (11.160 euro cu TVA).

Date tehnice Hyundai i20 1.25 84 CP Benzina

Motor: 1,25 litri benzina
Transmisie manuala cu 5 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 84/6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 121(4000)
Viteza maxima (km/h) 170
Acceleratie (0-100km/h) 13,1
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 6,6/ 4,2/ 5,1
Capacitate rezervor: 50 litri
Volum portbagaj litri: 320
Lungime: 4,03 metri
Latime: 1,73 metri
Inaltime: 1,47 metri
Emisii CO2 g/km: 119 g/km
Masa proprie (kg) 1.055

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri