Avand in vedere cresterea cu o rata compusa anuala de crestere (CAGR) de 25%, se anticipeaza cresterea numarului de vehicule dotate cu acest sistem de la 1,25 milioane in anul 2015 la 3,05 milioane in anul 2019.

Diversitatea patrunderii pe piata din regiune

Gradul patrunderii pe piata va creste de la 11,6% in anul 2015 la 24,1% in anul 2019. Slovenia a reprezentat piata cu cea mai mare cota de vehicule utilitare dotate cu acest sistem in anul 2014 (peste 40%), urmata de Croatia si Ungaria, cu un grad de patrundere pe piata de la 20% la 25%. Bosnia si Hertegovina, Bulgaria si Serbia au experimentat si ele o crestere de patrundere pe piata de la 15% la 20%, in timp ce Grecia si Romania se estimeaza sa aiba grade de patrundere pe piata de pana la 10%. In Turcia, cea mai mare piata din regiune, gradul de patrundere pe piata a fost estimat la 9% in anul 2014.

Aceste rezultate au fost publicate in cercetarea realizata de catre Institutul Ergo, intitulata Vehicule utilitare in Europa de Sud-Est: solutii telematice si perspective. Cercetarea face parte din Conferinta de Telematica, care organizeaza anual conferinte si expozitii dedicate sistemelor telematice in Europa de Sud-Est, Orientul Mijlociu si Africa. Urmatorul eveniment va avea loc la Sofia, Bulgaria la data de 1 octombrie 2015.

IBM, Mobileye si Transics participa la Sofia in calitate de vorbitori

IBM va demonstra cum se pot obtine informatii utile din date infinite in transportul inteligent; Transics va evidentia ceea ce-si doresc clientii cu adevarat de la furnizorii de solutii telematice si industrie; Mobileye va vorbi despre tendintele actuale si viitoare in adoptarea tehnologiilor avansate in vehicule utilitare si private.

Discutii interactive si ateliere de lucru

Conferinta va debuta cu o discutie introductiva despre vehicule inteligente. Acesta se va concentra pe cele mai importante aspecte care le permit proprietarilor/utilizatorilor de vehicule sa obtina informatii valoroase despre vehiculele lor. Invitatii de la Berg Insight si Microlise, care vor participa in calitate de membri ai comitetului, vor evidentia industriile telematice la nivel global si regional, oportunitatile acestora, precum si tendintele viitoare ale pietei. In sesiunea de inchidere, reprezentantii Comtrade, Icom si Teltonika vor prezenta situatia actuala din Europa de Sud-Est si vor aduce in discutie obstacolele si provocarile regionale, cu care specialistii vor trebui sa se confrunte in viitorul apropiat.

Numar record de participanti

Cea de-a cincea editie a conferintei SEEurope va gazdui un numar record de participanti la Sofia. "Vom continua sa ne dezvoltam de la an la an, iar aceasta conferinta va reuni atat cei mai importanti jucatori in sisteme telematice din regiune, cat si companii mici, aflate in faza de infiintare sau de pornire, care construiesc impreuna intreaga industrie", a declarat directorul conferintei Alenka Bezjak Mlakar. "In fiecare an se inregistraza multi nou-veniti locali, care hotarasc apoi sa ramana alaturi cu noi si in anii urmatori" , a mai declarat aceasta.

Viitorul telematicii in Europa de Sud-Est

Alenka Bezjak Mlakar, coautorul studiului de cercetare si directorul conferintei, a precizat: "In acest moment, sistemele telematice comerciale din Europa de Sud-Est se axeaza in principal pe gestionarea vehiculelor si pe solutii de transport si logistica dedicate companiilor private si sectorului public. In urmatorii 5 ani, vor incepe sa creasca in mod constant si alte segmente ale industriei telematice, concentrandu-se asupra dotarii nu numai a vehiculelor utilitare, ci si a autoturismelor private."

Foto 1: Alenka Bezjak Mlakar, coautorul studiului de cercetare si directorul conferintei de Telematica: “Piata sistemelor telematice comerciale din Europa de Sud-Est este foarte diversa, aflata in dezvoltare rapida.”

Foto 2: Antanas Segzda, Director de Vanzari in cadrul Teltonika: “Conferinta de Telematica SEEurope mi-a oferit oportunitatea de a-mi reimprospata cunostintele despre tendintele pietei. Aceasta este, de asemenea, locul ideal pentru a ne intalni partenerii si potentialii clienti.