Carlos Ghosn, presedintele Nissan, a tinut sa fie prezent la evenimentul de lansare a masinii ce poarta numele de Qashqai. Crossoverul va aparea in showroomuri la inceputul lui 2007, iar originile sale se afla in conceptul care a fost prezentat cu doi ani in urma la showul auto de la Geneva. Masina a fost desenata si proiectata in Europa, la centrul Nissan din Londra.

Qashqai are ca tinta persoanele care isi doresc o masina compacta cu trasaturi mai puternice, insa nu sunt atrase de SUV-urile mai mari si mai agresive. Masina va fi produsa la fabrica Nissan din Anglia.

Seful Nissan a descris Qashqai ca o masina in care coexista calitatile unei masini cu tractiune integrala cu cele ale unui turism. Ca aspect masina este un compact mai agresiv care sugereaza ca poate mai mult decat ne putem inchipui, in mod obisnuit.

Citeste si:

Qashqai are ceva din aspectul curbat si elegant al SUVului Murano. Interiorul este focusat pe sugerarea ideii de cockpit, cu o puternica separatie intre sofer si pasagerul din dreapta pe de o parte, si pasagerii din spate, de cealalta parte. In ciuda acestui aspect masina se distinge printr-un interior luminos si spatios.

Motorizarile sunt compuse din doua propulsoare diesel si inca doua pe benzina. In functie de preferinte si de buzunar, cumparatorul lui Qashqai poate alege intre: cel mai putin puternic motor este unul pe benzina de 1,6 litri ce dezvolta 115 CP, al doilea propulsor pe benzina dezvolta 140 CP, la o capacitate de 2.0 litri; cele doua diesele au 1,5 si 2.0 litri si produc 116 si 150 CP.

Si oferta transmisiilor este la fel de generoasa, Qashqai poate dispune ce cutii manuale in cinci sau sase trepte, dar si de o cutie semiautomata in sase trepte. Qashqai poate fi vandut si in Japonia si in orientul indeparta, o data certa pentru aceasta masura nu a fost inca hotarata. In Asia masina va purta numele de Dualis.