Peugeot a lansat in Romania versiunea facelift a modelului de oras 208, printr-o vizita la Conacul dintre Vii de la Urlati, un traseu de 200 km dus-intors, pe care i-am parcurs cu propulsorul de 1,6 diesel 75 CP si 1,2 benzina 82 CP.

Modelele de test au avut doua dintre cele mai mici motorizari, dar care s-au dovedit pline de energie si economice. Dupa ce am condus un Peugeot 208 facelift cu motorul de 1,6 diesel BlueHdi 75 CP din Militari pana in Baneasa traversand orasul la ora 9:30 am avut un consum de 6,5 litri la 100 km (in masina am fost doua persoane, iar aerul conditionat a fost pornit).

Am condus destul de sportiv fara a tine cont de consumul de carburant pentru a iesi cat mai repede din oras. Daca as fi mers normal si fara aer conditionat masina ar fi putut inregistra un consum in jur de 5,5 litri la 100 km.Peugeot 208 facelift

Plecarile de pe loc se fac cu usurinta, la fel si schimbarile benzii de rulare in traficul aglomerat pentru ca pozitia la volan este inalta si vizibilitatea este foarte buna. Masina are dimensiuni ideale pentru oras si este destul de rapida pentru 75 CP si o greutate fara pasageri de 1.070 kg.

Pe autostrada A3, am folosit cruise controlul pe care l-am setat pe 130 km/h si am resetat consumul. Dupa aproximativ 30 de km, cifra s-a oprit la 5,7 litri la 100 de km pentru dieselul de 75 CP. Aceeasi valoare a afisat-o si computerul de bord pentru motorul de 1,2 litri benzina PureTech 82 CP, pe drumul de intoarcere de la Urlati.

Ambele motorizari au avut transmisia manuala in 5 trepte, o cutie de viteze reusita, intuitiva. La 130 km/h, dieselul de 75 CP a avut 2.250 de ture, iar benzina de 82 CP a avut 3.750 de ture. Cu toate acestea, consumul a fost identic. Pentru 208 facelift este disponibila si o cutie automata cu convertizor.Peugeot 208 facelift

La fel precum masina lansata in 2012, faceliftul lui 208 mentine setarile de confort, pasagerii nu percep drumul prost sau trecerile peste calea ferata.

Pe langa consumul de carburant decent si usurinta cu, care se conduce am fost placut surprins de servodirectia tare care face masina sigura la viteze mari. Pe autostrada nu este foarte liniste in masina, dar este normal avand in vedere ca este in segmentul masinilor de oras. Nivelul mic de zgomot poate fi usor acoperit de radio. Noi am conectat smartphone-ul la USB si muzica din telefon a fost redata instant in locul radioului.

Noul Peugeot 208, are in standard head-up display cu ecran tactil incepand cu nivelul doi de echipare. Pentru pasionatii de radio am observat ca 208 facelift poate memora pana la 15 posturi, care sunt vizibile toate in acelasi timp pe ecran.Peugeot 208 facelift

Printre dotarile modelului frantuzesc mai gasim camera video marsarier, sistemul Park Assist (asistenta la parcarea laterala), Active City Brake (franare automata), 6 airbag-uri, ESP. Odata cu faceliftul, Peugeot 208 a primit o noua culoare metalizata Orange Power, iar acum gama ajunge la 13 nuante. Din pacate nu vom vedea pe strazi foarte multe 208 in aceasta culoare plina de viata pentru ca majoritatea clientilor sunt flotele iar acestea comanda de regula masini albe si argintii. La exterior, faceliftul iese in evidenta prin stopurile 3D LED prevazute standard, grila fata si proiectoarele excentrate.Peugeot 208 facelift

Preturi Peugeot 208 facelift

Motorizarile Peugeot 208 facelift sunt sase, trei pe benzina PureTech in trei cilindri (1 litru 68 CP - 11.148 euro cu TVA, 1,2 litri 82 CP - 11.900 euro cu TVA si 110 CP - 16.158 euro cu TVA) si trei diesel BlueHdi (1,6 litri 75 CP - 13.600 euro cu TVA, 100 CP - 15.900 euro cu TVA, 120 CP - 18.130 euro cu TVA). Prin oferta de lansare, pana la finalul lunii preturile sunt mai mici cu 2.000-3.000 euro. Mai multe informatii despre Peugeot 208 facelift gasiti aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri