Consiliul de supraveghere al grupului Volkswagen (VW) a convenit sa suspende mai multi angajati, pana la clarificarea scandalului referitor la masluirea rezultatelor testelor de poluare ale anumitor modele de automobile diesel, dar nu au precizat numele acestora, scrie Mediafax.

Reuters a relatat joi ca VW va concedia mai multi directori importanti, in incercarea de limitare a scandalului. Matthias Muller, directorul Porsche, a fost avansat vineri in functia de director general al grupului Volkswagen, dupa demisia lui Martin Winterkorn pe fondul scandalului emisiilor.

Matthias Muller, in varsta de 62 de ani, se afla la conducerea companiei Porsche din octombrie 2010. Muller a detinut mai multe functii in conducerea VW: membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, presedinte al Consiliului executiv al Porsche AG si membru al Consiliului de administratie al Porsche Automobil Holding SE.

Mueller va avea rolul de a recastiga increderea clientilor si autoritatilor de reglementare dupa ce VW a recunoscut ca s-a folosit de un software pentru a face sa para ca emisiile motoarelor diesel sunt mai mici decat in realitate. In cadrul reorganizarii, Winfried Vahland ar putea prelua conducerea diviziei VW din Statele Unite, de la Michael Horn, a relatat revista Auto Bild citand persoane apropiate situatiei. In prezent, Vahland conduce divizia Skoda si anterior a raspuns de operatiunile grupului in China.

Citeste si:

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza VW ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor.

Saptamana trecuta, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informatii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica daca in Germania sau in Europa exista probleme privind respectarea normelor de poluare, in contextul scandalului in care este implicat grupul auto Volkswagen in Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut la randul lor ca investigațiile referitoare la manipularea de catre Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel sa fie extinse la nivelul intregii industrii auto.

Volkswagen intenționeaza sa aloce 6,5 miliarde de euro in trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, in condițiile in care scandalul declanșat in SUA se extinde.