Meadow Walker, in varsta de 16 ani, afirma in acele documente ca Porsche a facut economie si nu a instalat anumite elemente de siguranta in vehicul, iar acestea ar fi putut sa evite accidentul in totalitate sau, cel putin, sa ii salveze viata lui Paul Walker, scrie Mediafax.

Paul Walker era pasager intr-un automobil Porsche Carrera GT - un model din 2005 - condus de Roger Rodas, care a pierdut controlul asupra vehiculului, inainte de a se izbi de mai multi copaci si de a fi proiectat apoi intr-un semafor, in Santa Clarita, la nord-vest de Los Angeles. In urma acelui impact, produs in noiembrie 2013, ambii pasageri au murit.

Potrivit documentelor depuse in instanta, Porsche AG era la curent cu faptul ca acel model de automobil "prezenta un anumit istoric in privinta problemelor legate de instabilitate si mentinere a controlului" si ca centurile de siguranta erau astfel concepute incat, in cazul producerii unui impact frontal, sistemul de prindere al centurii aflat la nivelul umarului era proiectat catre compartimentul din spate al vehiculului, in timp ce dispozitivul de fixare (a centurii) de la nivelul scaunului era proiectat pentru a ramane la locul sau.

"Acest sistem a tras inapoi pieptul lui Paul Walker cu o forta de cateva mii de kilograme, rupandu-i coastele si pelvisul, aplatizandu-i scaunul si imobilizandu-l cu fata in sus, facandu-l sa ramana in acea pozitie, in viata, pana cand vehiculul a fost cuprins de flacari, la un minut si 20 de secunde dupa impact", se afirma in acele documente depuse in instanta.

Citeste si:

"Daca aceste defecte de fabricatie nu ar fi existat in modelul Porsche Carrera GT, Paul Walker ar fi inca in viata astazi", au adaugat reclamantii, criticand designul centurilor de siguranta si alte chestiuni tehnice. Porsche nu a dat nicio declaratie de presa in cursul zilei de luni. Insa avocatii contructorului german de automobile au spus in luna aprilie ca Roger Rodas s-a facut vinovat de producerea acelui accident, in cadrul unui proces intentat de vaduva acestuia impotriva diviziei nord-americane a grupului Porsche, in noiembrie 2014.

Avocatii companiei germane au negat ca acel vehicul ar fi prezentat vreun defect tehnic. Decesul lui Paul Walker, la varsta de 40 de ani, a determinat o stopare temporara a filmarilor de la "Furios si iute 7", cel mai recent film din aceasta franciza de actiune, inspirata din universul curselor ilegale de automobile sport si care l-au transformat pe actorul american intr-un star international.

The Los Angeles Times a publicat un articol in care s-a afirmat ca reprezentanti ai Los Angeles County Sheriff's Department si California Highway Patrol au facut o ancheta si au ajuns la concluzia ca viteza neregulamentara a fost cauza accidentului, nu problemele mecanice. Acelasi cotidian american a spus ca anchetatorii au ajuns la aceasta concluzie dupa ce s-au consultat cu tehnicienii de la Porsche.