Folosirea de catre VW a unui software care reduce niveul noxelor in timpul testelor a declansat numeroase cereri de modificare a sistemului de autorizare a automobilelor in Europa, relateaza Reuters. Ne vom concentra pe clarificarea si intarirea sistemului de rechemari si pe schimbul de informatii intre diferitele institutii care dau autorizatii", a declarat un purtator de cuvant al Comisiei, scrie Mediafax.

Noile teste vor completa rezultatele de laborator prin testarea vehiculelor in conditii reale de trafic si vor fi introduse incepand de anul viitor. Potrivit legislatiei actuale, autoritatile nationale trebuie sa supravegheze respectarea de catre producatori a limitelor de emisii, dupa aprobarea prototipurilor.

In paralel, au aparut tot mai multe apeluri pentru crearea unei autoritati de reglementare independente, la nivelul UE, intrucat autoritatile nationale de profil nu au niciun interes sa puna la indoiala legalitatea vehiculelor pe care le-au aprobat.

Noile reguli de supraveghere a pietei vor optimiza procedurile pentru colaborarea si schimbul de informatii intre statele membre si ar urma sa fie prezentate de Comisie pana la sfarsitul acestui an. Propunerea trebuie apoi sa fie aprobata de cele 28 de state membre si de Parlamentul European.

Comisia admite faptul ca a cunoscut de ani de zile discrepantele dintre nivelul emisiilor din traficul real si cel generat de automobile in timpul testelor de laborator, atunci cand noile modele de vehicule sunt testate pentru a vedea daca respecta legislatia europeana referitoare la noxe.

Executivul UE a interzis softurile care influenteza rezultatele testelor de noxe in 2007 si a inceput sa lucreze la imbunatatirea procedurilor de testare, care sa faca mai dificila utilizarea unor astfel de dispozitive ilegale. Institutia sustine insa ca nu a avut informatii concrete despre folosirea acestor softuri de catre producatori auto.