Masinile autonome sunt la cativa ani distanta de a ajunge in parcarile companiilor, nu si in Japonia unde firma Robot Taxi a anuntat ca va incepe testarea taxiurilor fara sofer anul viitor oferind plimbari pentru 50 de persoane din prefectura Kanagawa de langa Tokyo, scrie ibtimes.co.uk.

In timpul testelor, taxiurile autonome vor lua persoane de acasa si le vor duce la magazine si retur, pe o distanta de 3 km. Angajati ai Robot Taxi vor fi in masini in timpul experimentelor pentru a se asigura ca totul va merge bine. Daca testele reusesc, Robot Taxi va fi prima companie de taxiuri fara sofer din lume si va oferi servicii comerciale pe deplin operationale din 2020. Ideea de la care a pornit proiectul a fost sa deserveasca localitatile unde nu exista transport public, pentru a ajuta turistii si localnicii.

Japonia are cea mai mare populatie de persoane in varsta, 33% din oameni au peste 60 de ani. De aceea, este nevoie urgenta pentru un transport care sa ii ajute pe acestia.

Shinjiro Koizumi, fiul fostului prim-ministru Junichiro Koizumi si vice-ministru in guvernul actual al prim-ministrului Shinzo Abe, a spus in cadrul unui eveniment referitor la taxiurile fara sofer, "foarte multi oameni spun ca este imposibil, dar eu cred ca se va intampla mai repede decat se asteapta oamenii". Proiectul este o parte a efortului guvernului de a promova inovatia si startup-urile.
Robot Taxi este un joint venture intre compania ce ofera servicii de internet mobil DeNa si dezvoltatorul de tehnologii pentru vehicule ZMP. Printre companiile care incearca sa faca un business din masinile autonome se numara Google, care face teste din iulie in Texas.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri