Doi ingineri de top ai Volkswagen (VW), care au constatat ca nu pot concepe motoare diesel in conformitate cu reglementarile de mediu din SUA, se afla in centrul investigatiei lansate de grupul german in scandalul provocat de instalarea unui software care reduce emisiile poluante in timpul testelor.

Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul sef al Audi, si Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, se afla printre inginerii suspendati in cadrul investigatiei legate de scandalul emisiilor, au declarat doua persoane apropiate situatiei, citate de MarketWatch, scrie Mediafax.

Scandalul a dus la scaderea capitalizarii de piata a VW cu 43% si la o campanie de rechemare in service a 11 milioane de automobile diesel ale grupului la nivel global, pentru eliminarea softului ilegal si modificari prin care nivelul emisiilor sa respecte limitele legale.

Hackenberg si Hatz, care nu au raspuns solicitarilor de comentarii, sunt considerati doi dintre cei mai straluciti ingineri din industria germana. Ei au fost numiti directori pentru cercetare si dezvoltare in grupul VW la scurt timp dupa ce Martin Winterkorn a devenit director general, in ianuarie 2007. Winterkorn, care a demisionat in urma scandalului, nu a putut fi contactat pentru comentarii.

Grupul a recunoscut ca directorii, care aveau greutati sa indeplineasca tintele de vanzari pe piata din SUA, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde asa-zisa tehnologie diesel curata americanilor sceptici. Producatorul auto german a recunoscut ca pana la 11 milioane de vehicule ale grupului au fost dotate cu un "dispozitiv de aparare", un software care reduce emisiile de noxe numai in timpul testelor de laborator, nu si in trafic.

Mai multe state au blocat vanzarile anumitor modele VW, iar autoritatile de reglementare analizeaza masuri de inasprire a standardelor in domeniul emisiilor, pentru motoarele diesel. Sursele au precizat ca investigatia din cadrul VW se concentreaza pe Hackenberg, Hatz, principalii colaboratori ai lui Winterkorn pe vremea cand conducea Audi, si asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.

Neusser, la randul lui suspendat din functie, a venit la VW de la Porsche, in 2011, cu mult dupa ce incepuse productia de motoare diesel. Acesta a refuzat sa comenteze. Izbucnirea scandalului, in Statele Unite, a dus la deschiderea unor investigatii penale impotriva grupului si a conducerii acestuia, in SUA ti Europa.

Sub conducerea lui Winterkorn, Volkswagen a atins tinta unor vanzari anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial in 2014, cu patru ani inainte de termen. Grupul a devenit in primul semestru al acestui an cel mai mare producator de automobile din lume, depasind pentru prima oara Toyota Motor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri