Thomas Steg, seful Departamentului de Relatii Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficiala in care anunta ca softul destinat manipularii emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 si 2,0 litri.

"In Uniunea Europeana, problema vizeaza opt milioane de motoare diesel de tip EA 189, euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 si 2,0 litri", se arata in scrisoarea trimisa de reprezentantul Grupului Volkswagen Parlamentului de la Berlin.

Documentul are data de 2 octombrie, fiind obtinut de ziarul Handelsblatt si publicat luni seara.

"Prezentam scuze pentru neregulile cauzate de cativa indivizi si promitem clarificarea lucrurilor", precizeaza VW.

Citeste si:

Purtatorul de cuvant al Grupului Volkswagen a declarat ca nu a fost informat despre aceasta scrisoare si nu poate comenta.
Volkswagen a anuntat, la sfarsitul lunii septembrie, ca circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.

Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfarsitul lunii septembrie, fiind inlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.

"Scandalul emisiilor reprezinta o criza existentiala pentru compania Volkswagen. Insa cred ca, pentru Volkswagen, este o criza surmontabila", a declarat Hans Dieter Pötsch, care va prelua in noiembrie presedintia Consiliului de administratie al grupului auto german.