"Solutiile tehnice ale problemelor sunt aproape. Cu toate acestea, consecintele de afaceri si financiare nu sunt inca clare", a spus Muller, potrivit unui comunicat publicat de Volkswagen, citat de Reuters, scrie Mediafax.

Muller a precizat ca toate investitiile planificate vor fi revizuite. "Investitiile care nu sunt urgente, fie se va renunta la ele fie vor fi amanate. Ne vom ajusta in consecinta programul de eficientizare. Voi fi foarte deschis, toate acestea nu se vor intampla fara durere", a adaugat Muller.

Bernd Osterloh, seful consiliului muncitorilor, a afirmat la randul sau, in fata a peste 20.000 de angajati din Wolfsburg ai grupului, ca VW trebuie sa convinga pietele financiare ca este puternic. El a cerut angajatilor si conducerii grupului sa fie uniti pentru a depasi cea mai mare criza traversata de VW in istoria sa de 78 de ani.

Citeste si:

In urma scandalului de manipulare a rezultatelor testelor de noxe ale automobilelor diesel prin intermediul unui software, capitalizarea de piata a VW a scazut cu peste o treime, iar directorul general Martin Winterkorn si-a dat demisia. VW, cel mai mare producator auto european, a recunoscut ca circa 11 milioane de automobile diesel ale grupului au fost dotate cu softul ilegal.

Potrivit unei scrisori trimise de grup Parlamentului german, opt milioane de vehicule diesel euro 5 inmatriculate in Uniunea Europeana au softuri pentru inducerea in eroare a testelor de emisii.

Scandalul nu a avut inca impact asupra locurilor de munca din grupul VW, care are 60.000 de angajati la principala sa fabrica din Germania, dar va afecta profitul diviziei auto, precum si bonusurile platite salariatilor, a spus Osterloh. El a adaugat ca si bonusurile conducerii vor fi analizate, iar angajatii nu vor plati nota de plata a greselilor facute de un grup de directori.