Campania de modificare a softului care reduce nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor se va incheia probabil la sfarsitul anului 2016, a spus Muller. Un purtator de cuvant al Volkswagen nu a fost disponibil pentru comentarii, scrie Mediafax.

”Daca totul va merge conform planului, vom putea incepe rechemarile in ianuarie. Pana la sfarsitul lui 2016 toate masinile ar trebui sa fie in regula”, a afirmat Muller. Compania va prezenta solutiile tehnice biroului german pentru automobile, in aceasta saptamana. Compania nu are nevoie de trei solutii, ci de mii, intrucat motorul diesel EA 189 a fost folosit pe multe modele cu specificatii nationale diferite, a spus seful VW, care a reiterat ca in majoritatea cazurilor va fi suficienta o actualizare a softului, la un service local.

"Unele vehicule vor avea nevoie de injectoare si convertoare catalitice noi”, a precizat Muller. Volkswagen a recunoscut ca a folosit un software care sa reduca nivelul noxelor in timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel.

Intrebat de ce a procedat astfel grupul, Muller a spus ca s-a decis ca automobilele diesel sa fie reintroduse pe piata americana, dar nu s-a reusit respectarea standardelor stricte de poluare din Statele Unite.

"Potrivit informatiilor actuale, foarte putini angajati au fost implicati, dar vom sti exact abia peste cateva saptamani, dupa ce vor fi disponibile rezultatele investigatiilor interne si externe”, a explicat directorul general.

Muller s-a adresat marti angajatilor, carora le-a spus ca grupul va incerca sa evite concedierile in urma scandalului. El a avertizat ca sunt analizate toate proiectele si planurile de investitii, de peste 100 de miliarde de euro, iar procesul va fi dureros.

Citeste si:

Seful VW a adaugat ca grupul nu intentioneaza sa retraga automobilele diesel de pe piata americana, el afirmand ca este gata sa mearga in Statele Unite, daca va fi nevoie.

Directorul financiar al Volkswagen, Hans Dieter Potsch, va deveni presedinte al grupului

Directorul financiar al Volkswagen (VW), Hans Dieter Potsch, a fost numit membru in consiliul de supraveghere al grupului, de catre un tribunal german, care a creat conditiile ca acesta sa fie numit miercuri presedintele producatorului auto, relateaza Bloomberg. Rolul de director financiar va fi preluat de Frank Witter, care va renunta la functia detinuta la Volkswagen Financial Services.

Volkswagen a anuntat ca 8 milioane de vehicule diesel euro 5 inmatriculate in Uniunea Europeana au softuri pentru inducerea in eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german,citata de publicatia germana Handelsblatt. Volkswagen a recunoscut, la sfarsitul lunii septembrie, ca circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel.

Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3.

Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW. Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfarsitul lunii septembrie, fiind inlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.